خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک از بررسی تحریم‌های موشکی جدید علیه ایران از سوی اتحادیه اروپا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۸۷
اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم های موشکی علیه ایران است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، خبرگزاری رویترز در خبری به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی اعمال تحریم‌ های موشکی جدید علیه ایران را بررسی کرده اند.

براساس این خبر اعضای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا این تحریم‌ها تا نشست روز ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) وزرای خارجه اتحادیه، نهایی شود.

یک دیپلمات در گفتگو با رویترز گفت: هدف این است که تا پیش از یا در شورای امور خارجی در ماه آوریل، یک تصمیم نهایی درباره ایران اتخاذ شود.

رویترز در گزارش خود با استناد به سند محرمانه‌ای که به دست این خبرگزاری رسیده آورده است که انگلستان، فرانسه و آلمان پیشنهاد کرده‌اند که تحریم‌های تازه‌ای به بهانه برنامه موشکی و نقش ایران در سوریه، علیه ایران وضع شود. تصویب این تحریم‌ها، نیازمند رأی مثبت تمام ۲۸ عضو اتحادیه اروپاست.

همچنین دیپلمات دیگری به این خبرگزاری گفته است که اعضای اتحادیه اروپا در حال بحث درباره اسامی افرادی هستند که احتمال دارد در فهرست تحریم قرار گیرند.

تحریم‌های مد نظر اروپا، تحریم‌هایی نیستند که ذیل برجام رفع شده‌اند، بلکه قرار است شماری از افرادی که اروپا معتقد است در برنامه موشکی ایران و در حمایت ایران از نظام سوریه نقش داشته‌اند، تحریم شوند. این افراد از ورود به اتحادیه اروپا منع شده و اگر در کشورهای عضو این اتحادیه دارایی‌ای داشته باشند، این دارایی‌ها هم بلوکه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها