معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران :

٣٠٠ میلیارد تومان به خط ٧ تزریق می شود

معاون ترافیک شهردار تهران گفت: خط 7 متروی تهران در اواخر اردیبهشت‌ مجدداً راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۳۲
اردیبهشت خط 7 مترو تهران بازگشایی می شود / اختصاص فاینانس های ساخت مترو به خرید واگن

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن پورسید‌آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از همه راه‌های ممکن برای بهبود حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنیم گفت: مناقصه‌ 630 دستگاهی که وزارت کشور باید برای واگن‌های مترو دنبال می‌کرد در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌ جمهور داشتیم پیگیری شد.

معاون ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه قرار است پاکت مناقصه‌ باز شده و برنده مشخص شود، اظهار کرد: در نهایت وزارت کشور از میان 3 شرکت کننده برنده نهایی مناقصه را اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه 3 شرکت در مناقصه حضور داشتند خاطرنشان کرد: 2 شرکت که ضمانت‌نامه‌ها و اسناد فنی آنها مورد تأیید قرار نگرفته‌ بود و تنها یک شرکت که اسناد فنی‌اش مورد تأیید بود، هفته آینده پاکت قیمت‌هایش باز خواهد شد و تکلیف آن 630 واگن مشخص می‌شود.

پورسید‌ آقایی تصریح کرد: با دستور جهانگیری‌ در اولین فرصت پیش پرداخت این قرارداد که نزدیک به 200 میلیارد تومان است، پرداخت می‌شود و بانک صنعت و معدن هم از سوی جهانگیری به عنوان بانک عامل تعیین‌ شد.

وی افزود: پیش پرداخت ساخت این واگن‌ها از طریق‌ تخصیص‌ بودجه امسال تعیین می‌شود و ما خیلی سریع شاهد گشایش اعتبارات خواهیم بود.

معاون ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه طبق قرارداد اولین واگن 20 ماه بعد از گشایش اعتبار واگذار می‌شود اظهار کرد: به موازات این اقدامات 2 فاینانسی‌ که از قبل داشتیم دنبال می‌کنیم تا آنها را هم به واگن تبدیل کنیم.

پورسید‌ آقایی‌ با اشاره به اینکه 2 فاینانس‌ برای ساخت خطوط 6 و 7 در اختیار بوده اظهار کرد: چون شهرداری خوددر حال ساخت بخشی از آن است و بعد هم از طریق اوراق مشارکت‌ بودجه گرفتیم‌ که بقیه آن را هم با فروش اوراق‌ مشارکت تکمیل کنیم، آن 2 فاینانس‌ را که هر کدام 348 میلیون یورو بوده هم برای تبدیل به واگن تفاهم کردیم.

وی تصریح کرد: در هر 2 فاینانس اقدام به خرید واگن بیشتر برای تهران می‌کنیم و این راه دیگری است که برای تأمین واگن دنبال می‌کنیم.

معاون ترافیک شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: خط 7 مترو در اواخر اردیبهشت‌ مجدداً راه‌اندازی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها