فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌ها:

گذشت آن زمانی که ایران را تهدید می‌کردید

برخلاف ادعای اخیر بن‌سلمان، نشریه «فوربس» در آخرین تحلیل خود با عنوان «۱۰ نیروی نظامی قدرتمند در منطقه»، ایران را در جایگاه بالاتری از عربستان قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۰۱
«فوربس» رتبه قدرت‌ نظامی ایران را برتر از عربستان اعلام کرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بر خلاف ادعای اخیر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اِس؛ نشریه آمریکایی «فوربس» ایران را در جایگاه بالاتری از عربستان در بررسی قدرت‌های نظامی برتر در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار داده است.

بر این اساس، «فوربس» در آخرین رتبه بندی خود در این باره با تشریح توانمندی های نظامی کشورهای برتر در این منطقه در مطلبی با عنوان «10 نیروی نظامی قدرتمند در خاورمیانه» و پس از بررسی و تحلیل عوامل زیادی از قبیل توانایی های نظامی کشورهای مذکور در حوزه دریایی، هوایی و زمینی، تهران را در مرتبه بالاتری از ریاض قرارداده است.

این در حالیست که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی چندی پیش در گفتگو با سی بی اس مدعی شده بود: ایران، رقیب عربستان سعودی نیست. ارتش ایران جزء پنج ارتش برتر در جهان اسلام نیست! اقتصاد ایران بزرگتر از اقتصاد عربستان نیست. ایران تا رسیدن به برابری با عربستان، فاصله دارد. عربستان سعودی خواستار دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای نیست، اما اگر ایران سلاح هسته‌ای تولید کند، ما هم همین کار را خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها