مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد

انفجار شدید منزل مسکونی در بجنورد

بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال تاکنون 4 نفر جان باختند ، آماری که امیدواریم تا پایان امشب زیاد نشود اما متاسفانه تجربه نشان می دهد که برخی هموطنان با وجود تمام هشدارها باز هم بی احتیاطی می کنند.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۹۲
آخرین آمارها از حوادث چهارشنبه پایان سال / 4 نفر جان باختند(عکس16+)

به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با شب چهارشنبه سوری متاسفانه خبرهای تلخ هم از بی احتیاطی هموطنان به گوش می رسد، به عنوان نمونه همین امشب خانمی در زنجان به علت ترس از صدای مهیب انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داد.

پیش از این هم اعلام شده بود، یک جوان 19 ساله مشغول به ساخت نارنجک دستی بود که ناگهان نارنجک منفجر و یک ساختمان دو طبقه در خیابان مرتضوی تهران تخریب شد. در این حادثه علاوه بر مصدومیت شدید جوان 19 ساله، یک تن از آتش نشانان نیز مصدوم شد.

اما جالب است بدانید مجتبی خالدی ، سخنگوی اورژانس کشور، در ارتباط با آمار مصدومین چهارشنبه آخر سال از ابتدای اسفند ماه سال جاری گفته است: طی این مدت 373 نفر در سراسر کشور مصدوم شده‌اند که 54 نفر به اورژانس پیش‌بیمارستانی منتقل و 9 نفر در محل توسط نیروهای اورژانس درمان شده‌اند.

وی افزود: 274 نفر نیز مراجعه به اورژانس بیمارستانی داشته و تاکنون 227 نفر درمان و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: 93 نفر از این افراد در بیمارستان بستری شده که 6 نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بوده‌اند همچنین تاکنون 2 نفر در زنجان و همدان بر اثر سوختگی‌های ناشی از انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داده‌اند.

خالدی عنوان کرد: بیشترین تعداد مصدومین مربوط به تهران 69 نفر، آذربایجان شرقی با 38 نفر و آذربایجان غربی با 36 نفر بوده است.

مرگ نوجوان 15 ساله

ساعت 19: لحظاتی پیش مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس شهر تهران گفت: براثر انفجار مواد محترقه و حوادث مرتبط با شب آخرین چهارشنبه سال (چهارشنبه سوری)یک نوجوان 15 ساله جان خود را از دست داد.

محمدکرم درآبادی افزود: تا این لحظه 38 نفر به دلیل مصدومیت و سوختگی ناشی از انفجار مواد محترقه به مراکز درمانی تهران منتقل شدند.

وی اظهار کرد: 2 نفر از مصدومان( 15و 30 ساله) به دلیل شدت جراحات وارده نقص عضو شدند.

مصدومیت 2 نفر در باقرشهر

ساعت 19/15: شامگاه سه شنبه و هم زمان با شب چهارشنبه آخر سال انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی باقرشهر ۲ مصدوم برجا گذاشت.

آمار مصدومان کل کشور ۴۶۴ نفر

19:25/ کولیوند در جمع خبرنگاران:‌ آمار مصدومان کل کشور ۴۶۴ نفر است که ۱۲۹ نفر بستری شده اند و از این تعداد ۱۷‌ قطع عضو داشته ایم. ۱۵۸ نفر دچار سوختگی شده و آسیب به چشم هم ۱۵۷ فقره بوده است.

وی درخصوص آمار امروز نیز گفت: ۵۰ نفر بستری، ۵ قطع عضو را در آمار داشته ایم و این در حالی است که تهران ۳۹ مصدوم تاکنون داشته و در در کل کشور دو نفر فوتی تا الان بوده است.

سردار رحیمی رئیس پلیس تهران: تلاش می کنیم شب کم خطری داشته باشیم

تاکنون ۹ نفر مصدوم شدند و ۳ نفر دستگیری داشتیم که تا پایان تعطیلات با هماهنگی های قضایی بازداشت هستند.

حادثه قابل ذکر نداشته ایم .

وضعیت ترافیکی خوبی در سطح شهر داریم.

با تمام توان انتظامی و ترافیکی تلاش می کنیم شب کم خطری داشته باشیم.

از شهروندان و سازمان های مرتبط و عوامل بسیج ورسانه ملی که در کنار پلیس فعالیت می کنند نهایت سپاس را داریم.


انفجار منزل مسکونی در کرج

19:55/ انفجار یک منزل مسکونی واقع در اتوبان کرج خیابان اردستانی به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران 2 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد در یک ساختمان 8 واحدی در یک واحد 100 متری در قسمت بالکن آن انفجاری رخ داده بود و تخریب جزئی نیز داشت.

نوجوان 15 ساله سه انگشت دستش را از دست داد

20:00/ نوجوان ۱۵ ساله ای بر اثر انفجار مواد محترقه در دستانش ۳ انگشت دستش را از دست داد. وی توسط بالگرد اورژانس تهران به بیمارستان امام خمینی(ره)منتقل شد.

20:05/ سخنگوی اورژانس کشور: مصدومان چهارشنبه آخرسال به ۶۰۹ نفر رسید که ۵۵۸ نفرمرد و ۵۱ نفر زن هستند.

تکذیب فوت یک نفر

20:10/ تکذیب فوت یک نفر در چهارشنبه سوری همدان/ خبر کشته شدن یک همدانی بر اثر آتش بازی صحت ندارد و این به علت اشتباه در اپراتور سایت ثبت آمار اورژانس کشور بوده است.

20:14/ سرپرست اورژانس کشور در خصوص آخرین آمار مصدومان از ساعت ۱۹ امشب تا کنون گفت: ۱۳۰ نفر از مصدومان عابرین پیاده بوده اند که تعداد ۷ نفر از امدادگران نیز مصدوم شده اند. ۱۹۹ مصدوم، ۶۷ سوختگی، ۶ قطع عضو که از این تعداد ۳۷ درصد بستری هستند.

در شهر تهران نیز تا کنون ۹۱ مصدوم داشته ایم.

20:20/ پلیس پایتخت: تاکنون ۸ نفر دستگیر شده و ۱ نفر فوتی (مربوط به حادثه صبح خیابان مرتضوی) داشته ایم.

فوت نوجوان 15 ساله در استان البرز

20:37/ یک نوجوان ١٥ ساله در استان البرز بر اثر انفجار مواد محترقه فوت کرد.

سخنگوی آتش نشانی: جشن چهارشنبه سوری برپاست/حادثه خاصی در تهران نداشتیم

۲۰:۴۵/ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: از ساعت ۱۶:۳۰ که آغاز جشن‌های چهارشنبه سوری را داشتیم تاکنون حادثه خاصی در مرکز تهران گزارش نشده است.

وقوع ۱۷۹ حادثه مرتبط با چهارشنبه سوری

۲۰:۵۱/ سخنگوی اورژانس کشور از گزارش ۱۷۹ مورد حادثه مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال از صبح سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه تا ساعت ۲۰ این روز خبر داد. هفت نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

۱۳۱ مصدوم در تهران به بیمارستان منتقل شدند

21:20 / معاون اورژانس تهران گفت: ۱۳۱ مصدوم در تهران به بیمارستانها منتقل شدند که ۵۱ درصد مروبط به آسیب چشمی بوده است. تاکنون ۶۷ نفر مصدوم به اورژانس بیمارستان فارابی مراجعه کرده اند.

انجام ۲۴۳ عملیات آتش نشانی در تهران

۲۱:۲۰/ رضایی، مدیر ستاد فرماندهی آتش نشانی: ۲۴۳ مورد عملیات آتش نشانی از بعدازظهر امروز انجام شده است. حادثه خیلی مهمی نداشتیم. ۴۷ مورد حریق مسکونی و مابقی حریق فضای سبز و گذرگاهها بوده است. تعداد تماسهای شهروندان زیاد است اما تعداد ماموریت‌ها در مقایسه با سال گذشته کمتر شده است.

مصدومیت ۵۱۶ نفر از صبح امروز

۲۰:۳۱/ پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور گفت: از صبح امروز تاکنون ۵۱۶ مصدوم در اثر حوادث چهارشنبه آخر سال در سراسر کشور داشتیم که ۱۲۰ مصدوم سوختگی هستند. همچنین ۱۱ مصدوم نقص عضو شدند و ۱۵ مصدوم دچار شکستگی شدند. ۲۰ درصد بستری شدند. ۱۱ نفر عابران گذری بودند. در شهر تهران ۱۳۷ مصدوم داشتیم. ۸۳۰ مصدوم از اول اسفند داشتیم. در حال حاضر ۹۶ نفر بستری هستند و ۸ نفر در مراقبتهای ویژه هستند.

گزارش ۵۳ مورد آتش سوزی در ۴ ساعت

۲۱:۴۹/ بهروز رضایی، مدیر ستاد آتش نشانی شهر تهران در گفتگو باخبرنگار مهر درباره مهمترین تماس ها با سامانه ۱۲۵ گفت: از ساعت ۱۷ و ۲۰ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه ۵۳ سه مورد آتش سوزی به سامانه ۱۲۵گزارش شده است که ۴۷ مورد مربوط به حریق های مسکونی و ۶ مورد مربوط به حریق های ساختمان های تجاری بوده است.

وی افزود: در این حوادث ۳ نفر به صورت جدی مصدوم شدند که ۲ نفر مرد و یک نفر خانم بوده است.

مدیر ستاد آتش نشانی در خاتمه گفت: همچنین گزارش هایی از آتش زدن سطل های مکانیزه، ضایعات و حتی فضای سبز نیز به آتش نشانی گزارش شده است.

یک کشته و 2 قطع عضو در اردبیل

22:07/ برخی منابع اعلام کرده اند یک نفر در اثر انفجار مواد محترقه در پارک ارغوان واقع در خیابان داروپخش اردبیل فوت کرده است و دو نفر قطع عضو شدند. / فارس

دستگیری 8 اخلال‌گر نظم عمومی/ هیچ مورد ناامنی در تهران گزارش نشده است

22:40/ رئیس پلیس تهران گفت: طبق آمارهای ما 18 نفر در پایتخت مصدوم و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که از این تعداد دو نفر آتش‌نشان و یک نفر از ماموران نیروی انتظامی بودند. همچنین دو زن نیز میان مصدوم‌شدگان هستند.

۱۶۰ مورد حریق در تهران گزارش شد

23:18 سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در مدت زمان ۶ ساعت ۱۶۰ مورد حریق از انواع مختلف در تهران گزارش شده است.

1509 مصدوم در کشور و 397 مصدوم در تهران تا ساعت 23 شب چهار شنبه آخر سال

28: 28 سرپرست سازمان اورژانس کشور اعلام کرد :

از اول اسفند تاکنون 1779 نفر در کشور دچار مصدومیت شدند که 34 نفر دچار قطع عضو و 585 نفر از ناحیه چشم دچار جراحت شدند همچنین 438 نفر از عابرین، آسیب دیدند

1509 نفر در کل کشور دچار آسیب های ناشی از شب چهارشنبه آخر سال شدند که 277 نفر دچار سوختگی درجه دو و سه و 21 نفر قطع عضو شدند.

در تهران تا ساعت 23 امشب، 397 نفر دچار آسیب های ناشی از شب چهارشنبه آخر سال شدند که 105 نفر دچار سوختگی درجه دو و سه و 4 نفر قطع عضو شدند.

تا کنون 135 نفر از عابرین در تهران به طور ناخواسته، از حوادث شب چهارشنبه آخر سال آسیب دیدند.

تا کنون 4 نفر بر اثر این حوادث در کشور فوت کردند.

۲۰۸۲ مصدوم تاکنون/ کاهش تلفات نسبت به سال گذشته

۲۴:۰۰/ پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به جمع آوری آمار مصدومین چهارشنبه سوری، شاهدکاهش تلفات نسبت به سال گذشته بودیم.
در مجموع در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۲۰۸۲ مصدوم به ثبت رسید.

رئیس پلیس پایتخت: مصدومان چهارشنبه سوری کاهش محسوس داشت

۰۰:۱۱/ سردار رحیمی گفت: کشفیات پلیس پایتخت که از چند ماه قبل آغاز شد بود نقش مهمی در کنترل وضعیت داشت. عامل دیگر همکاری خانواده ها و جوانان بوده است که با رفتارهای هنجارمند خود باعث ایجاد امنیت در شب جاری شدند.

وی ادامه داد: رسانه ها بالاخص رسانه ملی از دیگر عوامل موثر در برقراری نظم و امنیت بهتر پایتخت بوده اند که با فرهنگ سازی در کاهش صدمات سهیم بوده اند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: تا این لحظه تعداد ۱۳ نفر از کسانی که قوانین را نقض کرده اند بازداشت شده اند. آمار مصدومان نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است. به مراتب وضعیت شهر نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بوده است که جا دارد از شهروندان محترم تشکر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها