رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه در طول ایام نوروز پایتخت خلوت می‌شود و برخی سودجویان به فکر استفاده از این زمان خواهند بود اعلام کرد: نوروز 97 کوچه و خیابان پایتخت برای سارقان ناامن خواهد شد به این ترتیب پیش بینی می‌کنیم نوروز 97 آرامش و امنیت برقرار باشد.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۸۲
پایتخت برای سارقان نا امن می‌شود / کنترل‌های محسوس و نا محسوس در سراسر پایتخت خواهیم داشت

سردار حسین رحیمی، در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: طرح کنترل پلیس در ایام نوروزی از هفته آینده آغاز خواهد شد و بر اساس برآوردها و تقسیم‌بندی‌هایی که صورت گرفته است ده‌ها هزار نفر از افراد نیروی انتظامی برای کنترل کامل پایتخت آماده‌باش هستند و بر اساس منطقه مربوطه خود انجام‌ وظیفه خواهند کرد.

رحیمی در ادامه افزود: تقسیم‌بندی‌ها و بلوک‌بندی‌های تهران صورت گرفته است و با توجه به ظرفیت‌های موجود پایگاه‌ها و کلانتری‌ها برای ایجاد چادرهای نوروزی و ایستگاه‌های سیار نیز اقدام شده به صورتی که در سراسر تهران 313 پایگاه نوروزی ایجادشده که هرکدام ضمن ارائه خدمات به مراجعان مسئول کنترل‌های منطقه خود خواهند بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: امسال همچون سال‌های گذشته گشت‌های منظم، محسوس و نامحسوس در مناطق مختلف تهران خواهیم داشت و در دوره‌هایی کنترل ماموران نیروی انتظامی با لباس شخصی صورت خواهدگرفت تا در بالاترین سطح بتوانیم نوروز 97 را ایمن‌تر و آرامتر برای خانواده‌ها سپری کنیم.

رئیس پلیس تهران معتقد است نیروی انتظامی اگرچه با تمام ظرفیت نسبت به انجام وظیفه خود اقدام می‌کند اما مهمترین ضامن موفقیت پلیس در اجرای برنامه‌هایش همکاری هموطنان است بنابراین توصیه می‌کنیم مسافران نوروزی قبل از آغاز سفر مشکلات ایمنی و راه‌های نفوذ منزل خود را ترمیم و ایمنی آنها را بالا ببرند تا سودجویان نتوانند وارد منازل بشوند.

وی به خبرنگار ما گفت: البته افزودن لوازم ایمنی مثل دوربین، دزدگیر و از همه مهمتر سپردن منازل به افراد ایمن برای کنترل‌های نا منظم می‌تواند بهترین راهکار برای کاهش سرقت باشد هرچند گزینه مناسب دیگر عدم نگهداری اشیاء گرانبها در منزل هنگام سفر خواهد بود.

رحیمی درباره اجرای طرح ممنوعیت اسباب‌کشی نیز افزود: از روز 29 اسفند سال جاری تا پایان روز 15 فروردین 97 هرگونه اسباب‌کشی صرفاً منوط به دریافت مجوز از کلانتری محله‌ها خواهد بود و نیروی انتظامی از نقل و انتقال اسباب بدون مجوز قطعاً جلوگیری خواهند کرد، به همین دلیل بهتر است افرادی که تصمیم به استفاده از تعطیلات نوروزی برای جابجایی دارند ابتدا نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کرده و پس از آن نقل و انتقال را برنامه‌ریزی کنند.

این مقام مسئول به جام جم آنلاین گفت: براساس بررسی‌های انجام شده دریافتیم اغلب سارقان حرفه‌ای و خرده‌پا وقتی از زندان آزاد می‌شوند دوباره دست به انجام اعمال مجرمانه می‌زنند و باعث ضایع شدن حقوق و دارایی هموطنان می‌شوند، به صورتی که حتی برخی از این سارقان که در زندان هستند برای تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی و تقاضای مرخصی می‌کنند از این رو از دادستان محترم درخواست شده تا جای ممکن نسبت به عدم ارائه مرخصی به سارقان به خصوص حرفه‌ای ها تدابیری داشته باشند.

وی تاکید کرد: البته پلیس برنامه دیگری نیز درنظر گرفته به صورتی که با تقسیم بندی سارقان سابقه‌دار حرفه‌ای، باندهای سرقت (منازل، خودرو) و خرده پاها در بخش‌های مختلف، آنها را زیر نظر گرفته و تمامی فعالیت‌هایشان را رصد می‌کند تا در صورت دریافت اطلاعات مستند مبنی بر برنامه‌ریزی آنها جهت تخلف ،اقدامات لازم برای دستگیری افراد یاد شده صورت پذیرد و پلیس وارد عمل شود.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها