گره کور پرونده کشته شدن راننده کامیون پس از پنج سال باز نشد و قضات دادگاه با پرداخت دیه مقتول از بیت‌المال به اولیای دم موافقت کردند.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۱۰
گره کور در پرونده قتل راننده کامیون

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از پنج سال قبل و به دنبال پیدا شدن جنازه سوخته یک مرد میانسال در دستورکار افسران کلانتری 128 تهران نو قرار گرفت. مأموران شهرداری هنگام جمع‌آوری زباله‌ها با جنازه سوخته یک مرد رو‌به‌رو شدند و پلیس را مطلع کردند.

جنازه مرد ناشناس با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده و تلاش برای افشای هویت او آغاز شد. یک روز از این ماجرا نگذشته بود که پسر جوانی از ناپدید شدن پدر 45 ساله‌اش به نام قربان خبر داد و گفت: پدرم راننده کامیون است. او دیروز سوار بر کامیونش ازخانه بیرون رفت اما دیگر به خانه برنگشت. نشانی‌ هایی که پسر جوان از پدرش داده بود با نشانی‌های جنازه ناشناس مطابقت داشت. به این ترتیب پسر جوان به سردخانه پزشکی‌قانونی رفت و جنازه پدرش را شناسایی کرد. ساعتی بعد کامیون قربانی نیز در حاشیه خیابان پیروزی پیدا شد. بررسی‌ها نشان می‌داد قربان ابتدا خفه شده سپس جنازه‌اش سوزانده شده است. تلاش برای ردیابی عامل یا عاملان جنایت آغاز شد اما پلیس به نتیجه مطلوب نرسید و هیچ مظنونی در رابطه با قتل راننده کامیون بازداشت نشد.

در حالی که پنج سال از این جنایت می‌گذشت و گره کور این پرونده باز نشده بود، خانواده قربانی درخواست کردند دیه از صندوق بیت‌المال به آنها پرداخت شود.

آنها دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند. دختر و دو پسر قربانی گفتند: پدرمان با هیچ کس خصومتی نداشت و نمی‌دانیم چه کسی و با چه انگیزه‌ای این طور فجیع او را کشته است. حالا که پنج سال از قتل گذشته و ردی از عاملان این قتل به دست نیامده، تقاضا داریم دیه او از بیت‌المال به ما پرداخت شود. در پایان جلسه هیات قضایی با درخواست اولیای‌دم موافقت و حکم پرداخت دیه از صندوق بیت‌المال را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها