معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن و شوهر کلاهبرداری خبر داد که با تأسیس شرکتی کاغذی اقدام به کلاهبرداری چند صد میلیون تومانی کرده بودند.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۰۴
کلاهبرداری چند صد میلیونی یک زوج به بهانه دریافت وام +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ جهانگیر تقی پور گفت: در پی شکایت‌ های مشابه از شرکتی تحت عنوان شرکت مشاوران کلید مهر و تشکیل پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری، موضوع در دستور کار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این مقام پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح شیوه و شگرد کلاهبرداری گفت: بررسی اظهارات و شکایت مالباختگان نشان داد که یک زن و شوهر تحت پوشش شرکتی تحت عنوان «مشاوران کلید مهر» و تأسیس دفتر شرکت در منطقه پونک – مجتمع تجاری و اداری بوستان، اقدام به انتشار آگهی با موضوع پرداخت تسهیلات مالی (وام) در روزنامه‌های کثیرالانتشار کرده و در ادامه با سوء استفاده از ضمانت نامه‌های ارائه شده از سوی متقاضیان دریافت وام اقدام به دریافت مبالغ چند ده میلیون تومانی از شعبات بانکی کرده و سپس از محل شرکت متواری شدند.

یکی از مالباختگان در این خصوص به کارآگاهان گفت: به دلیل مشکلات شدید مالی و نداشتن ضامن معتبر، از طریق آگهی روزنامه‌ ... با شرکت مشاوران کلید مهر که متعلق به شخصی به نام «رضا.ش» است، آشنا شدم؛ پس از مراجعه به دفتر شرکت در منطقه پونک با ارائه سند مالکیت واحد مسکونی خود اقدام به دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی کرده و مقرر شد تا سند خانه ام به عنوان ضمانت، تا زمان تسویه‌ی کامل وام در اختیار شرکت قرار داشته باشد. پس از تسویه‌ وام، برای دریافت سند منزل به دفتر شرکت مراجعه کرده و متوجه شدم که شرکت تعطیل شده است. مدت کوتاهی از این ماجرا گذشته بود که با آمدن اخطاریه از بانک شعبه فرحزادی اطلاع پیدا کردم که آقای «رضا.ش» با استفاده از سند مالکیتی بنده اقدام به دریافت وام ۱۵۰ میلیون تومانی کرده و متواری شده است.

سرهنگ تقی پور در خصوص برنامه ریزی دقیق متهمان جهت انجام کلاهبرداری عنوان داشت: کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در بررسی سوابق شرکت مشاوران کلید مهر اطلاع پیدا کردند که صاحبان آن با تأسیس این شرکت کاغذی و صرفا با ثبت شرکت و بدون اخذ هرگونه مجوز قانونی از بانک مرکزی برای انجام فعالیت مالی در خصوص پرداخت تسهیلات (وام) اقدام به انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و در ادامه اخذ وام‌های بانکی با استفاده از اسناد قانونی متعلق به افراد غیر کردند؛ همچنین در بررسی حساب‌های بانکی متعلق به متهم اصلی پرونده که از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی در زمینه کلاهبرداری است و آخرین بار در سال ۹۴ از زندان آزاد شده، مشخص شد که او و همسرش پیش از متواری شدن اقدام به برداشت کامل پول‌ها از حساب‌های بانکی خود کرده و نهایتا از مخفیگاهشان در منطقه پونک متواری شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری دو متهم پرونده، افزود: متهمان پرونده پس از متواری شدن از مخفیگاهشان در منطقه پونک و با اطلاع داشتن از شکایت مالباختگان و تحت تعقیب قرار داشتن از سوی پلیس آگاهی، زندگی مخفیانه‌ای را آغاز و هر بار در کمترین زمان ممکن نسبت به جابجایی مخفیگاه شان اقدام می‌کردند، اما با وجود این شرایط، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه این زن و شوهر کلاهبردار در شهرک شهید باقری شده و در ساعت 7 صبح روز جمعه و در شرایطی که قصد داشتند تا در همین روز نسبت به جابجایی مجدد مخفیگاهشان اقدام کنند، آن‌ها را دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از شکات و مالباختگانی شناسایی و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند لذا از دیگر شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد از سوی شرکت مشاوران کلید مهر مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها