فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص):

رژیم صهیونیستی قادر به مدیریت مواجهه با ایران نیست

جمهوری اسلامی ایران را می‌توان الهام بخش مقاومت در منطقه عنوان کرد، چرا که به دنبال موفقیت‌های ایران در دوران دفاع مقدس هسته‌های مقاومت در منطقه بویژه در لبنان شکل گرفت و حزب‌ا... یکی از مهم‌ترین جلوه‌های مقاومت اسلامی در منطقه بود که از نزدیک رو در روی رژیم صهیونیستی ایستاد و به پیروزی‌های بزرگی هم دست یافت بنابراین در صورت تداوم مقاومت، پیروزی قطعی است و سنت الهی و تجربه تاریخی هم این موضوع را تائید می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۲۵
ایران؛ الهام‌بخش مقاومت در منطقه

امام خمینی و رهبری نیز همواره تاکید کرده‌اند چنانچه مسلمانان در برابر دشمنان دست به مقاومت و ایستادگی بزنند و ثبات قدم داشته باشند بر دشمنان پیروز می‌شوند، این تاکیدات برگرفته از آموزه‌های دینی است و در قرآن نیز آیه‌های فراوانی داریم که چنانچه مومنان صبور باشند و به جهاد خود در برابر دشمنان ادامه دهند، پیروز خواهند شد.

امروز جبهه مقاومت و نیروهای حاضر در آن از انسانیت، عدالت و شرافت در مقابل ظالمان و ستمگرانی که مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، دفاع می‌کنند.

زمانی که مقاومت با این ویژگی در صحنه فعال است در راه خدا جهاد می‌کند، خداوند وعده نصرت به مجاهدان فی سبیل‌ا... داده است. پس از انقلاب اسلامی به‌رغم تصوری که صدام مبنی بر پیروزی چند روزه علیه ایران داشت اما مقاومت مردم ایران باعث شکست و ناکامی صدام و پیروزی ملت ایران در جنگ شد.

همچنین در جنگ 33 روزه با وجود این‌که رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد ظرف یک هفته قادر به نابودی حزب‌ا... خواهد شد اما مقاومت 33 روزه نتیجه داد و برای اولین بار رژیم صهیونیستی شکست راهبردی را متحمل شد، این اتفاق در غزه هم تکرار شد و این منطقه با وسعت بسیار محدودش زمانی که از زمین و دریا مورد تهاجم واقع شد، نیروهای مقاومت با ایستادگی سه شکست را بر رژیم صهیونیستی در سه جنگ تحمیل کردند.

همچنین به‌رغم این‌که در پشت صحنه گروهک‌های تروریستی در سوریه و عراق، کشورهایی از جمله آمریکا و دولت‌های مرتجع منطقه قرار دارند اما مقاومت و ایستادگی سوریه و عراق؛ گروه‌های تروریستی را به نقطه پایان نزدیک می‌کند، لذا مقاومت آینده روشنی دارد و این آینده روشن چیزی نیست جز رهایی قدس که همواره مورد تاکید رهبری بوده و هست.

تردیدی در این موضوع نیست، چرا که امروز در جبهه مقاومت، عناصر مومن و مقاوم مثل جریان حزب‌ا... لبنان حضور دارد و مقاومت در منطقه صاحب شوکت شده و در نقطه مقابل، دشمنان مقاومت بشدت نگران هستند. بنابراین نباید تردیدی داشت که در صورت مقاومت پیشروی قطعی خواهد بود و این معنایی جز فروپاشی رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

آمریکا هم به پایان یافتن دوران امپراتوری خود در غرب آسیا اعتراف می‌کند، غربی‌ها نیز به این جمع بندی رسیده اند که با شکل گیری مقاومت و روند توسعه قدرت مقاومت، دوران استیلای غربی در این منطقه رو به پایان است و این معنایی جز نابودی رژیم صهیونیستی و رهایی قدس ندارد.

یدالله جوانی - استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها