حکم قصاص پسر جوان که دست به جنایت کینه‌ جویانه زده بود، دیروز در دیوان‌ عالی کشور مهر تائید خورد و قطعی شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۵۷
مهر تائید بر قصاص قاتل کینه‌ جو

به گزارش جام‌جم، ظهر دهم فروردین سال 95 به کلانتری 116 مولوی خبر رسید بین دو سرنشین یک دستگاه پراید و راکب یک موتورسیکلت درگیری رخ داده و یکی از سرنشینان پراید به نام رضا زخمی شده است.

پلیس به محل درگیری رفت و دریافت رضا همراه برادرش به بیمارستان منتقل شده‌اند. ماموران به پرس و جو از شاهدان پرداختند و روشن شد عامل درگیری خونین پسری 25ساله به نام «ساسان» بوده که با موتور گریخته است.

تلاش برای ردیابی ساسان آغاز شده بود که از بیمارستان خبر رسید رضا به دلیل شدت خونریزی جان سپرده است. تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شده بود که پلیس رد او را در منطقه هرندی یافت و وی دو روز بعد از جنایت بازداشت شد. پسر جوان به جنایت کینه‌جویانه اعتراف کرد.

متهم به قتل چندی پیش در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار در حالی پای میز محاکمه ایستاد که پدر و مادر قربانی برای وی حکم قصاص خواستند.

ساسان در تشریح جزئیات ماجرا گفت: مدتی پیش با یکی از بچه‌محل‌ها به نام اشکان در قهوه‌خانه به خاطر نگاه چپ درگیر شده بودم. می‌خواستم اشکان را ادب کنم که رضا و برادرش سر رسیدند. آنها که دوستان صمیمی اشکان بودند به زور چاقویی را که در دست داشتم از من گرفتند و مرا مجبور کردند قهوه‌خانه را ترک کنم.

وی ادامه داد: من که کینه دو برادر را به دل گرفته بودم به خانه برگشتم و یک چاقوی دیگر برداشتم و برای تسویه‌حساب به نزدیکی قهوه‌خانه رفتم که رضا و برادرش را سوار خودرو دیدم. از آنها خواستم پیاده شوند اما گفتند قصد دارند به شمال سفر کنند. من برای ترساندن آنها چاقو کشیدم. همان موقع رضا هم از ماشین پیاده شد. او و برادرش با میله پرده و قاب مهتابی به سمت من حمله کردند که درگیری بالا گرفت. من هم برای نجات خودم ضربه‌ای به سینه رضا زدم و فرار کردم.

در پایان جلسه دادگاه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و گفته شاهدان ساسان را به قصاص محکوم کرد. دیروز این رای در شعبه اول دیوان‌عالی کشور تائید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها