واکنش بعیدی‌نژاد به تلاش برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی:

وتوی قطعنامه علیه ایران و یمن شکست دیگر آمریکا بود

سفیر ایران در انگلیس در فضای مجازی نوشت: اتفاقات شب گذشته در شورای امنیت شکست دیگری برای آمریکا و شخص نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل بود.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۷۹
وتوی قطعنامه علیه ایران و یمن شکست دیگر آمریکا بود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس در مطلبی در کانال تلگرام خود با اشاره به شکست قطعنامه ضد ایرانی و یمنی شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت: دیروز شورای امنیت بهنگام بحث پیرامون یمن، بجای تلاش برای یافتن راه حل جامع برای توقف جنگ و فشار بر سعودی و حامیانش برای پایان دادن به کشتار انسان های بی گناه، به عرصه اختلافات سیاسی پیرامون ایران تبدیل شده بود. آمریکا در قطعنامه ای که در مورد یمن بود هیچ توجهی به یمن نداشت.

وی در ادامه نوشت: ‏آمریکا سه هدف را دنبال می کرد، ایران ناقض تحریم های علیه یمن اعلام شود، به بهانه بحث موشک، قطعنامه یمن و اجرای قطعنامه ٢٢٣١ مرتبط شده و بحث موشک های ایران در دستور کار شورای امنیت قرار گیرد و نهایتا با ناقض دانستن ایران، امکان وضع تحریم های جدید شورای امنیت علیه ایران فراهم شود.

سفیر ایران در انگلیس در پایان نوشت: ‏آمریکا در تحقق این اهداف حتی حمایت کامل کشورهای غربی را هم نداشت و در نتیجه متن تغییرات زیادی کرد و محکومیت ها جای خود را به ابراز نگرانی داد ولی این تغییرات هم به حدی نبود که نگرانی های روسیه را تامین کند لذا قطعنامه وتو شد و شکست کاملی برای آمریکا و شخص نیکی هیلی رقم خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها