معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

جزئیات انتقال جانباختگان سانحه هوایی / خبری از جعبه سیاه نیست

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به بازگشت بدون حادثه تیم ارزیابی اعزامی روز گذشته به محل سانحه هوایی یاسوج اعلام کرد امروز درباره چگونگی ادامه عملیات جست‌وجو تصمیم‌گیری خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۲۴
جزئیات انتقال جانباختگان سانحه هوایی / خبری از جعبه سیاه نیست

داریوش کریمی، دراین زمینه به جام جم آنلاین گفت: روز گذشته تیم ارزیابی اعزامی به محل سقوط هواپیمای ATR تهران – یاسوج با ثبت تصاویر دقیق از شرایط و موقعیت محل سانحه مستندات قابل توجهی از شرایط و محوطه عملیات جست‌وجو با خود به کمپ اصلی آورده‌اند که امروز براساس آنها درجلسه‌ای با حضور مقامات ارشد درباره چگونگی ادامه عملیات تصمیم‌گیری خواهد شد.

کریمی در ادامه افزود: محل قرارگیری لاشه هواپیما شرایط سختی را برای گروه‌های عملیاتی ایجاد کرده است که سرما و بارش برف نیز برآن افزوده است به همین دلیل لازم است درباره چگونگی عملیات جست‌وجو با توجه به اطلاعات جدید و ثبت شده در تصاویر گروه ارزیابی تصمیم‌گیری مجددی صورت پذیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: شرایط جوی و محوطه گسترده سانحه دائم شرایط عملیات را تغییر می‌دهد و لازم است با درنظر گرفتن آخرین اطلاعات نسبت به چگونگی کار و روش عملیات که خطری برای تیم‌های عملیاتی نداشته باشد تصمیم‌گیری کنیم چون آنطور که برآورد شده محوطه عملیاتی 600 متر در 600 متر وسعت دارد که شیب تند دهلیزها عاملی مهم در تصمیم‌گیری چگونگی کار است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان به خبرنگار ما گفت: تیم ارزیابی روز گذشته هنگام بازگشت با خود قطعاتی از پیکر سانحه‌دیدگان را به کمپ مرکزی آورده و تحویل مقامات قضایی برای ادامه مراحل شناسایی داده‌اند اما نکته اینجاست که این قطعات روی صخره‌هایی پراکنده شده بودند که توسط برف پوشانده نشده بود درحالی که در منطقه اصلی برخورد و قرار گرفتن لاشه حداقل دو متر برف یخزده روی قطعات و پیکرها را پوشانده است.

کریمی درباره احتمال به تعویق افتادن عملیات تا فصل بهار نیز تصریح کرد: واقعیت امر این است که شرایط آب و هوایی در منطقه سانحه بسیار نا مساعد است و از امروز هم دوباره بارش‌ برف آغاز می‌شود اما اینکه عملیات چطور ادامه پیدا کند یا اینکه اصلا به تاریخ دیگری موکول شود در جلسه یاد شده تصمیم‌گیری خواهد شد به این دلیل تیم عملیاتی با توجه به شرایطی که روز گذشته تجربه کرده‌اند لازم است نظر کارشناسی ارایه کنند.

وی در پایان به جام جم آنلاین گفت: هنوز هیچ اطلاعی از محل قرار گیری جعبه سیاه این هواپیما در دست نیست و تیم‌های اعزامی تاکنون نتوانسته‌اند محل آن را شناسایی کنند تا پس از انتقال به کمپ اصلی آن را به مقامات سازمان هواپیمایی کشوری تحویل دهیم هرچند اولویت کار تیم‌های امدادرسانی و جست‌وجو یافتن جعبه سیاه نیست و در صورت مشاهد قطعا آن به پایین منتقل می‌کنند.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها