گپی با تهیه‌کنندگان فیلم«پست» نامزد اسکار 2017

سریع‌ترین فیلم تاریخ سینما

«پست» براساس یک ماجرای واقعی ساخته شده و تماشاگرانش را به دهه هفتاد میلادی و رسوایی جنگ ویتنام و اسناد سری پنتاگون می‌برد. آکادمی اسکار آن را در دو رشته مهم بهترین فیلم و بازیگر زن (مریل استریپ) نامزد اسکار کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۷۰
سریع‌ترین فیلم تاریخ سینما
امی پاسکال از جمله زنان تهیه‌کننده هالیوودی است که پست را با همکاری کریستی ماکوسکو کریگر تهیه کرده است. فیلم در کنار جنجالی شدنش به خاطر مضمون جنجالی خود، به دلیل زن بودن تهیه‌کنندگانش هم مورد توجه قرار گرفته است. داستان فیلم درباره کاترین گراهام ناشر واشنگتن‌پست و بن برادلی روزنامه نگار کهنه‌کار است. مریل استریپ و تام هنکس در اولین همکاری مشترک سینمایی‌شان در کنار یکدیگر، نقش این دو شخصیت تاریخی را بازی کرده‌اند. امی پاسکال یک تهیه‌کننده تازه وارد است، که فقط دو سال از حضورش در این جایگاه می‌گذرد. اما از قدیمی‌های هالیوود به حساب می‌آید! او سال‌ها به عنوان مدیر اجرایی برای شرکت فیلمسازی سونی کار می‌کرد. اما در سال 2015 و بعد از درگیری‌اش با روسای شرکت، از آنجا اخراج شد.

امی فیلمنامه را اکتبر سال 2016 در دست گرفتی و در ماه دسامبر آن را به فوکس فروختی. اواخر ماه مه 2017 هم فیلمبرداریاش را شروع کردی. این سریعترین فیلمی است که تا حالا تولید کردهای؟

پاسکال: بله و فکر نکنم در تاریخ صنعت سینمای آمریکا و در هالیوود، دوباره چنین چیزی تکرار شود.

استیون اسپیلبرگ اولین گزینهتان برای کارگردانی فیلم بود؟

پاسکال: او رویای ما برای انجام این کار بود. اما در ابتدای کار فکر نمیکردیم که کارگردانی را قبول کند. میدانستم مشغول کار روی فیلم دیگری بود. فیلمنامه را به کریستی دادم تا ببینم آن را دوست دارد یا نه.

کریستی ماکوسکو کریگر: فیلمنامه را در یک تعطیلات آخر هفته به دست اسپیلبرگ دادم. یک هفته طول کشید آن را بخواند. دلیلش هم این بود که در حال کستینگ فیلم دیگری بود. چند روز بعد به من زنگ زد و گفت میخواهد آن را کارگردانی کند. چند روز بعد مریل و تام را انتخاب کردیم. به صورت طبیعی، باید منتظر بمانی تا کستینگ رویایی را به دست بیاوری. اما خوشبختانه این دو آماده بودند و فیلمنامه را هم پسندیدند. در تمام مراحل کار، تلاش داشتیم انتخابهای اسپیلبرگ را برای کار انتخاب کنیم.

اما چرا عجله برای تولید فیلم؟

پاسکال: هم ما و هم استیون میدانستیم که باید به سرعت این فیلم را بسازیم، زیرا هر روز که میگذشت ترامپ حرفهای تازهای میزد. هر حرف تازهاش هم دیوانه وارتر از حرف قبلیاش بود. لازم بود که فیلم و داستانش، بخشی از این گفتوگوها و حرفها باشد.

بزرگترین چالش در اولین روز فیلمبرداری چه بود؟

پاسکال: باید همه را مطمئن میکردیم که میخواهیم یک داستان اصیل و موثق را تعریف کنیم. میخواستیم واقعیتها را درباره گراهام، برادلی، حرفه روزنامهنگاری و نیکسون بیان کنیم و تصویر درستی از آنها ارائه کنیم. با نزدیکان و خانواده گراهام و برادلی دیدار و گفتوگو داشتیم. با روزنامهنگاران و کارمندان دو روزنامه واشنگتن پست و نیویورک تایمز هم حرف زدیم.

ماکوسکو: همین باعث شد فیلمنامه را بازنویسی و آن را منطبق با واقعیتهایی کنیم که شنیده بودیم.

امی، بعد از تمام این سالها، از این که به مراسم اسکار میروی حس درماندگی داری؟

پاسکال: بیخیال، نه! این اولین نامزدیام به عنوان یک تهیهکننده است. وقتی خبر را شنیدم، خودم را نیشگون گرفتم تا مطمئن شوم زندهام و خبر درست است. تازه دو سال است که به صنف تهیهکنندگان پیوستهام. ایکاش خیلی زودتر از اینها از سونی اخراج میشدم!

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها