در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال قصور پزشکی در جریان درگذشت فرزند احمد توکلی، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی درباره فوت پسرش و دلایل آن سخن گفت.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۲۵
احمد توکلی از دلایل فوت فرزندش گفت

به گزارش جام جم آنلاین، در متن منتشر شده توسط احمد توکلی آمده است:

​۱- محمد چهار سال آخر حیاتش را مدیون گروه پزشکی پیوند اعضای شیراز بود که به همت طبیب و جراح کم نظیر و بزرگی که برای مردم کوچکی میکند، جناب آقای دکتر سید علی ملک حسینی پایه گذاری شده که با همت وی و با کوشش همکاران حاذقش چون دکتر نیک اقبالیان تداوم و گسترش می یابد. خداوند به دست این گروه پربرکت محمد را دوبار از مرگ نجات داد و فرصتی بدو بخشید تا بتواند به توفیقات معنوی ارزشمندی دست یابد. امید میرود همین توفیقات همنشینش در تنهایی قبر و توشه سرای جاوید او باشد. بدین سبب ما وامدار این گروه خدوم هستیم.

متاسفانه در برخی از رسانه‌ها به اشتباه و از سر بی توجهی، علت فوت، عوارض پیوند کبد اعلام شده، که درست نیست. بار نخست، در بیمارستان نمازی کبد از کار افتاده محمد را برداشتند و کبد زن عفیفی از عشایر فارس را به وی پیوند زدند. این کار با بزرگ منشی خانواده ساسان نژاد در هدیه کردن کبد این مادر جوان ممکن گشت. عمل با موفقیت کامل انجام شد و مرده ای را به اذن خدا زنده کرد.

بار دیگر که محتاج عمل شد، باز هم با حذاقت طبیبان گروه پیوند شیراز در همان بیمارستان از مرگ رست. این بار سوم که منجر به فوت او در بیمارستان ابوعلی سینا شد، هیچ ارتباطی با وضعیت کبد وی نداشت، بلکه با آمبولی بعد از عمل به طور غیر منتظره به حالی افتاد که طبیبان، با وجود کوشش بسیار نتوانستند نجاتش دهند. این حادثه گرچه برای ما دردناک بود، ولی چیزی از قدر این گروه و بیمارستان ها نمیکاهد. حداکثر شاید این گفته درست باشد که بیمارستان تازه تاسیس بوعلی سینا به تجهیز بیشتری از حیث انسانی و فناوری نیازمند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها