رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:

تخفیف ۹۰ درصدی طرح ترافیک به خبرنگاران

شورای اسلامی شهر تهران با پذیرش ایرادات فرمانداری به طرح ترافیک جدید با اعمال اصلاحات خواسته شده، طرح ترافیک سال 97 را تصویب کرد.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۶۴
شورای شهر تهران اصلاحات طرح ترافیک سال 97 را اعمال کرد/ 3درصد خبرنگاران طرح ترافیک با تخفیف می گیرند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، رئیس کمیسیون حمل و نقل و شورای اسلامی شهر تهران از پذیرش ایرادات فرمانداری تهران به طرح ترافیک جدید و اصلاح آن در صحن شورای شهر خبر داد.

محمد علیخانی روز یکشنبه در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: نخستین ایراد فرمانداری به ذکر نشدن تعداد آرای موافق و مخالف در تصویب طرح ترافیک جدید تهران در صحن شورا بود که هیات رییسه شورا باید در این مورد اقدام کند.

وی ادامه داد: ایراد بعدی در خصوص ذکر نشدن عوارض ورود به محدوده زوج و فرد بود که چون سه ماه پس از اجرای طرح جدید ترافیک باید کارایی آن مورد نظارت قرار گیرد و در صورت کارایی، اجرای رینگ دوم(زوج و فرد) آغاز شود بنابراین ما نرخ آن را اعلام نکردیم اما نرخ گذاری در مورد ورود به محدوده زوج و فرد انجام شده است.

علیخانی با بیان اینکه در طرح ترافیک جدید پیش بینی شده بود که در روزهایی که شاخص آلودگی هوا بیش از 100 باشد عوارض افزایش یابد، تصریح کرد: در این مورد نیز فرمانداری ایراد گرفته بود که ما نیز حذفش کردیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره گذشته نیز ورود همه معلولان و جانبازان به طرح ترافیک رایگان نبود، افزود: با این وجود تصمیم برآن شد که ورود تمامی جانبازان 25 و بالای 25 درصد به طرح ترافیک جدید رایگان باشد.

به گفته وی، البته این افراد باید از طریق بنیاد مستضعفان برای صدور مجوز ورود به طرح ترافیک معرفی شود.

علیخانی گفت: ایراد بعدی افزایش قیمت غیرعادی ورود به طرح خودروهای عمومی و آژانس و وانت بار ها بود که چون سیاست دولت این است که افزایش کرایه بر مسافر تحمیل نشود ما نیز این را قبول کردیم.
علیخانی با بیان اینکه کامیون ها تنها می توانند شب هنگام به شهر تهران وارد شوند گفت: تنها بونکر های سیمان اجازه داشتند که یک بار برای ورود به تهران و یک بار به ورود به طرح عوارض بدهند که ما آن را به یک بار تقلیل دادیم.

وی در مورد طرح ترافیک خبرنگاران نیز گفت: در این مورد نیز به شهرداری اجازه داده شد که 3 درصد خبرنگاران با ضریب یک دهم اجازه ورود به طرح جدید ترافیک را داشته باشند.

علیخانی تاکید کرد: خبرنگارانی که از سهمیه استفاده نمی کنند یک سال کارت بلیط رایگان حمل و نقل دریافت می کنند.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: موارد ایراد گرفته شده از سوی فرمانداری تهران مانند بیماران خاص نیز اصلاح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها