رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اعلام فراخوان نمونه‌گیری DNA خانواده بازماندگان سانحه هوایی یاسوج اعلام کرد: دریافت نمونه‌ها تمام‌شده است و در حال بررسی نمونه‌های ثبت‌شده هستیم تا به‌مجرد تحویل پیکر افراد نسبت به شناسایی آن‌ها کار را آغاز کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۶۴
نمونه گیری از خانواده سانحه هوایی یاسوج انجام شد/ زمان اعلام هویت جانباختگان سقوط هواپیما

احمد شجاعی در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: از ابتدای انتشار خبر سانحه هوایی یاسوج و با تشکیل گروه‌های تخصصی امداد و نجات برای یافتن لاشه هواپیما، جلسه‌ای تشکیل دادیم تا مراحل انجام کار برای شناسایی پیکر افراد در پزشکی قانونی آغاز شود.

شجاعی در ادامه افزود: پزشکی قانون هم‌اکنون آمادگی کامل برای دریافت پیکر سانحه دیدگان داشته و به‌محض دریافت این پیکر‌ها انجام آزمایش‌ها تخصصی در سازمان پزشکی قانونی آغاز خواهد شد و با مقایسه نتایج به‌دست‌آمده و آنچه از خانواده‌ها ثبت‌شده است نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره زمان احتمالی تحویل پیکر سانحه دیدگان به خانواد‌ه‌ها نیز به خبرنگار ما گفت: بر اساس فرایند کار و اهمیت دقت در شناسایی پیکر‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداکثر هفت روز پس از دریافت پیکر سانحه دیدگان مراحل شناسایی تکمیل و پیکرها به خانواده‌ها تحویل داده شود.

وی درباره پیکرهای قابل شناسایی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی‌های قانونی با دستگاه‌های مربوطه، آن گروه از پیکر‌ها که قابلیت شناسایی دقیق باشند در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل خانواده‌ها خواهد شد.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها