معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه امروز نیز نتوانستیم لاشه هواپیمای سانحه‌ دیده آسمان را در کوه‌های دنا پیدا کنیم، گفت: با تاریکی هوا، عملیات هوایی تا صبح فردا متوقف شد، اما جست‌وجوی زمینی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۰۸
آخرین جزئیات جست‌و‌جوی لاشه هواپیمای ATR / توقف عملیات جست‌وجوی هوایی تا صبح سه شنبه

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی دهقان در گفتگو با فارس در تشریح آخرین جزئیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سانحه دیده مسیر تهران - یاسوج توضیح داد: امروز نیز با وجود تلاش همه دست‌اندرکاران جست‌وجو و نجات و تیم امداد، متأسفانه هنوز لاشه هواپیما یافته نشد.

وی با بیان اینکه شرایط جوی در ارتفاعات کمی نامساعد است، گفت: وجود ابر، مه و توربلانس شدید جوی، پستی و بلندی منطقه و وزش باد شدید کار را سخت کرده است، در حالی که ما همه تجهیزات‌‌ هوایی و زمینی را به کار گرفته‌ایم.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه پهپادها و هلی‌کوپترهای امداد و نجات، هوانیروز و هلال‌احمر امروز هم به جست‌‌وجو پرداختند، اضافه کرد: در حال حاضر نیز تیم زمینی جست‌وجو عملیات جست‌وجو را متوقف نکرده است و کوهنوردان و نیروهای زمینی‌ در حال تلاش هستند، اما جست‌وجوی هوایی متوقف فعلا امروز شده است.

دهقان با بیان اینکه ‌به هر حال امروز نتوانستیم قطعه‌ای را بیابیم، ادامه داد: قطعاً روز آینده با ایجاد شرایط مناسب‌تر دید، عملیات جست‌وجو در سطحی گسترده‌تر انجام می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی گفت: امروز هلی‌کوپترهای هوانیروز و هلال‌احمر هم در منطقه حاضر بودند و امکانات وجود داشت، اما ضرورت دارد متناسب با فضای منطقه از تجهیزاتی استفاده شود که به بروز بحران دیگری منجر نشود و این خیلی مهم است.

دهقان بیان کرد: همه اکیپ‌های امداد در منطقه مستقر هستند، اما جست‌وجوی هواپیمایی عملاً متوقف شده است و با روشن شدن هوا از روز آینده مجدداً عملیات جست‌وجوی هوایی آغاز می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاعاتی از ماهواره‌های روسی بابت مکان‌نمایی لاشه هواپیمای سانحه‌ دیده دریافت کرده‌اید؟ گفت: اطلاعی در این باره ندارم و این در حوزه کمیته بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشور است، اما بعید می‌دانم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها