سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفتگو با جام جم آنلاین:

علت عمل نکردن ELT بعد از بررسی اعلام می شود/ حدسیات جزو روند بررسی سانحه نیست

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هر نوع اظهار نظری را مبنی بر علت سقوط هواپیما را غیر کارشناسی دانست و تاکید کرد: زمانیکه محل سانحه مشخص و نیز جعبه سیاه هواپیما پیدا شد، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان عضوی از سازمان ایکائو و طبق مقرارات به صورت تخصصی تمامی پارامترهای تاثیرگذار در سانحه را بررسی می‌کند و پس از آن نتیجه‌گیری انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۶۷
علت عمل نکردن ELT بعد از بررسی اعلام می شود/ حدسیات جزو روند بررسی سانحه نیست

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین، درباره فعال نشدن ELT یا سیستم مکان یاب هواپیمای ATR در سانحه هواپیمای تهران،یاسوج اظهار کرد: این سیستم آپشنی برای تمام هواپیماها است و علت عمل نکردن این سیستم پس از تحقیقات مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانیکه محل سانحه مشخص و نیز جعبه سیاه هواپیما پیدا شد، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان عضوی از سازمان ایکائو و طبق مقرارات به صورت تخصصی تمامی پارامترهای تاثیرگذار در سانحه را بررسی می‌کند و پس از آن نتیجه‌گیری انجام می‌شود که در طول بررسی‌ها نیز اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

جعفرزاده تاکید کرد: در حال حاضر در مرحله تجسس نجات هستیم بعد از پیدا شدن هواپیما مراحل جمع‌آوری اطلاعات انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام دعوت از تیم هفت نفره برای بررسی علت سقوط اظهار داشت: سه نفر از این تیم عضو کمیته بررسی سوانح هوایی فرانسه و چهار نفر دیگر از کارخانه سازنده این هواپیما هستند.

وی تاکید کرد: ممکن است دستگاه‌های مختلفی روی هواپیما کار گذاشته شوند و با بروز اتفاقی، دستگاهی کار نکند؛ برای پیدا کردن علت مبنی بر کار نکردن دستگاه مورد نظر، باید بررسی‌های لازم صورت گیرد و سپس چرایی علت سانحه مشخص شود.

جعفرزاده عمل نکردن سیستم مکان‌یاب را موردی از موارد بررسی پس از پیدا شدن لاشه هواپیما دانست و گفت: هنوز بررسی انجام نشده است زیراکه در مراحل اولیه برای پیدا کردن هواپیما را می‌گذرانیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: بدون بررسی تمامی پارامترهای دخیل در سانحه هر گونه اظهارنظر غیر کارشناسی است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هواپیمای ATR کوتاه برد است، آیا انتخاب آن برای گذر از این مسیر مناسب است؟، گفت: مسیرها کارشناسی شده است، امکان نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه یاسوج نیز وجود دارد، علت مشخص نیست و حدسیات جزو روند بررسی سانحه نیست.

با گذشت چندین ساعت از وقوع حادثه برخورد هواپیمای ای تی آر 72 شرکت آسمان با کوه دنا در ۱۵ مایلی فرودگاه یاسوج و بروز فاجعه بزرگ، هنوز لاشه هواپیمای سانحه دیده مشاهده نشده است.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها