در گفت و گو با جامجم آنلاین یک مقام مسئول توضیح داد: ایرلاینها با شرکتهای بین المللی ارائه دهنده این سرویس طرف نیستند و سازمان هواپیمایی کشوری تامین کننده این سرویس و قرارداهای فی مابین است.
وی درباره علت غیر فعال نبودن سیستم مکان یاب هواپیمای ATR تاکیدکرد: علت غیرفعال بودن سیستم این است که ضربه کافی برای فعال شدن این سیستم وارد نیامده است.
طبق گفته این مقام آگاه شرکت هواپیمایی آسمان، برای فعال شدن این سیستم نیاز به ضربهای با نیروی ۵ جی است که طبق نظر کارشناسان شرکت هواپیمایی این ضربه به سیستمELT یا سیستم مکان یاب هواپیما وارد نشده است.
وی درباره آخرین گفتگوی خلبان با برج مراقبت اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات آخرین ارتباط خلبان با فرودگاه یاسوج و در فاصله 14 مایلی به فرودگاه بوده در همان محلی که انتظار میرود هواپیما دچار سانحه شده است.
این مقام آگاه مکالمات خلبان با برج را درباره کم کردن ارتفاع عنوان کرد و گفت: فرودگاه یاسوج شرایط ویژه ای دارد و از لحاظ شرایط جغرافیایی، منحصر به فردترین فرودگاه کشور و پرواز در مسیر آن دشوار است، صحبتهایی برای کسب اجازه کم کردن ارتفاع نیز از صحبتهای معمول است.
وی این هواپیمای کوتاه پرواز را برای مسیر یاسوج مناسب دانست و بیان داشت: چندین سال است که این مدل هواپیما در این مسیر پرواز می کند و سطح ارتفاع پروازی آن تا 25 هزار پا است که برای داخل کشور ما پاسخگو است و شرکت هواپیمایی آسمان تنها ایرلاینی است که پرواز به یاسوج را پوشش میدهد.
نسترن نعمتی/جام جم آنلاین
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: