بیشتر کودکان یمنی که طی چندین سال در این کشور ناپدید شده‌اند، از طریق گروه‌های صهیونیستی به کشورهای مجاور از جمله سرزمین‌های اشغالی قاچاق شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۷۲
سرقت کودکان یمنی برای تربیت جاسوس + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، مرکز مطالعاتی و پژوهشی «باحث» در مقاله‌ای به بررسی نقش و عملکرد رژیم صهیونیستی در حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن پرداخته و اسناد و شواهد مختلف و انگیزه‌های رژیم صهیونیستی از ورود به این بحران را بررسی کرده است. این مقاله می‌نویسد که نقش مستقیم رژیم‌صهیونیستی در جنگ‌های یمن از مرحله پیش‌بینی ها فراتر رفته است.

مداخله رژیم صهیونیستی در این جنگ به دهه ۶۰ قرن گذشته میلادی می‌رسد و اسناد انگلیسی و آمریکایی که از رده بندی محرمانه خارج شده اند، نشان می‌دهند که رژیم صهیونیستی عملیات تامین تسلیحات در جنگ یمن برای مقابله با دولت جمال عبدالناصر را دنبال می‌کرده است.

همچنین یکی از مزدوران رژیم صهیونیستی در این جنگ به دست نیروهای مبارز جمهوری یمن اسیر شد که در ادامه به مصر تحویل داده شد و نهایتا انور سادات رئیس جمهور اسبق مصر وی را در پی عملیات تبادل اسرا پس از جنگ ۱۹۷۳ آزاد کرد.

«اورین کسلر» Oren Kessler معاون مدیر مطالعات در موسسه دفاع از دموکراسی در اظهاراتی راجع به این موضوع می‌گوید: ما نمی‌توانیم مداخله اسرائیل در جنگ کنونی یمن را بعید بدانیم. این اظهارات در روزنامه پولتیکو در شماره روز ۲۱ آوریل سال ۲۰۱۵ مطرح شده است. وی در عین حال نسبت به جزئیات مداخله کنونی رژیم صهیونیستی در جنگ هم توضیحی نداد.

جاسوس‌های رژیم صهیونیستی در یمن

رژیم صهیونیستی برای مدت طولانی دست جنایتکار خود را هموار در یمن به کار انداخته و این اقدام را از طریق مجموعه زنجیره‌ها و مراحل متوالی انتقال یهودیان و قاچاق آنها از یمن به سرزمین‌های اشغالی دنبال کرده است. این کشور همچنین همواره به دنبال استقرار جاسوس‌های خود در یمن و مشارکت در جنگ‌هایی بوده که از خارج از یمن ضد این کشور به راه انداخته است.

یکی از راهبردهای اساسی رژیم صهیونیستی تلاش برای تسلط بر تنگه باب المندب است.

نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی یمن در استان ذمار موفق شدند، یک گروه تروریستی شامل ۱۷ نفر را با اصالت‌های سومالیایی و اتیوپیایی بازداشت کنند. این گروه‌ مأموریت‌های اطلاعاتی ویژه‌ای را انجام می‌داد و در نزد تعدادی از این افراد، تجهیزات ارتباطاتی پیشرفته وسی‌دی‌های لیزری وجود داشت که ویدیوهای مختلف و تصاویری از مراکز و موسسات امنیتی و غیرنظامی و منازل و خیابان‌ها و تعدادی از شهروندان و شخصیت‌های مهم و مطرح یمن بعلاوه فعالیت‌های مالی مرتبط با این گروه جاسوسی ذخیره شده بود.

حضور گسترده آوارگان مختلف از منطقه شاخ آفریقا و توزیع غیر منظم آنها در بخش‌های مختلف و گروه جاسوسی که اخیرا کشف و شناسایی شده، نشان از توجه ویژه رژیم صهیونیستی به خاک یمن دارد.

پیش از این نیز نیروهای امنیتی یمن یک فرد را که دارای تابعیت اسرائیلی بود، بازداشت کردند. در سال ۲۰۰۹ نیز دادگاه یمن برای یکی از شهروندان این کشور به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی حکم اعدام صادر کرد. دو نفر نیز به اتهام مشابه به زندان محکوم شدند.

کودکان که به یک جاسوس کاربَلد تبدیل می‌شوند

بیشتر کودکان یمنی که طی چندین سال در این کشور ناپدید شده‌اند، از طریق گروه‌های صهیونیستی به کشورهای مجاور از جمله سرزمین‌های اشغالی قاچاق شده‌اند.

در سپتامبر ۲۰۱۲یک شخص دارای تابعیت اسرائیلی در یمن بازداشت شد. این فرد برای موساد کار می‌کرد و فرماندهی یک شبکه جاسوسی را در یمن عهده‌دار بود. او دو اسم داشت که یکی از آنها «علی عبدالله محسن الحیمی السیاغی» بود و نام دیگرش «آبراهام درعی» بود. تحقیقات از این جاسوس صهیونیستی نشان داد که بیشتر کودکان یمنی که طی چندین سال در این کشور ناپدید شده‌اند، از طریق گروه‌های صهیونیستی به کشورهای مجاور از جمله سرزمین‌های اشغالی قاچاق شده‌اند. این کودکان توسط سرویس جاسوسی موساد مورد آموزشهای جاسوسی قرار گرفته و بعد از اینکه به مزدوران این رژیم تبدیل شدند، بار دیگر به یمن یا کشورهای دیگر عربی یا اسلامی منتقل می‌شوند. بیشتر این افراد با اسامی و تابعیت‌های متعدد در راستای منافع موساد فعالیت می‌کنند و اقدام به نفوذ به دولت‌ها و سازمان‌های اسلامی مختلف می‌کنند.

این جاسوس صهیونیستی اعلام کرد که از زمان ورود به یمن همزمان با آغاز خیزش‌های عربی در سال ۲۰۱۱ اقدام به تردد در استانهای مختلف این کشور کرده و حتی به آکادمی دماج در صعده نیز پیوسته و خود را یک یمنی مسلمان جا زده و در آنجا با بسیاری از شیوخ سلفی دیدار کرده است.

وی در بازجویی‌های صورت گرفته، اعتراف کرد که سرویس جاسوسی موساد چند سال قبل او را برای ارائه اطلاعاتی از نیروهای نزدیک به ایران در صنعا و تعز و عدن و شهرهای دیگر یمن مأمور کرده است.

پاییز سال ۲۰۱۱ میلادی درعی اطلاعات مهمی را از طریق پست الکترونیک خود ارسال کرده که شامل لیست‌هایی از شخصیت های یمنی از جمله اعضای مجلس یمن و عوامل رسانه‌ای و فعالان محافل مدنی و شخصیت‌های مرتبط با گروه‌های جدایی‌طلب جنوبی و جریان انصارالله می‌شود. وی همچنین اطلاعاتی را در رابطه با میراث فرهنگی یهودی در یمن و نقشه‌های یمن از مناطق باستانی یهودیان قبل از ترک این کشور در اوایل دهه ۵۰ قرن گذشته میلادی در آن زندگی می کردند را برای موساد ارسال کرده است.

همکاری عربستان با رژیم صهیونیستی برای مهاجرت یهودیان یمن

فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در یمن به صورت اصلی برای تشویق یهودیان این کشور جهت مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی و قاچاق آثار باستانی این کشور صورت می‌گیرد. این روند همچنان با همکاری ائتلاف عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی در تمامی عرصه‌ها دنبال می‌شود. ریاض به همراه دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خدمات گسترده‌ای را به اسرائیل ارائه کرده و سردمداران این رژیم‌ها وابسته به مستشاران امنیتی رژیم صهیونیستی هستند. همچنین دلارهای نفتی و سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز در خدمت اهداف و برنامه‌ریزی‌های اسرائیل قرار دارند. در ابعاد رسمی نیز دولت‌های مذکور و شیخ‌نشین‌های عربی از تمامی ابزارهای ممکن جهت عادی‌سازی کامل روابط با تل‌آویو استفاده می‌کنند. یکی از تازه‌ترین خدماتی که دولت عربستان سعودی و امارات به رژیم صهیونیستی ارائه داده، انتقال آخرین گروه از یهودیان به سرزمین‌های اشغالی است.

بر اساس اطلاعاتی که در تعدادی از پایتخت‌های کشورهای عربی و غربی منتشر شده، رئیس ستاد ارتش و رئیس سرویس‌های اطلاعاتی عربستان با مشارکت فرمانده نیروهای اماراتی در یمن و با نظارت آمریکا طرحی را برای انتقال گروه‌های یهودی ساکن در یمن به اجرا گذاشته‌اند.

بر اساس این طرح افراد مذکور با یک بالگرد ویژه از مکان تجمع خود در نزدیکی شهر عدن به پایگاه الظهران در عربستان سعودی منتقل شدند و از آنجا توسط یک هواپیمای اسرائیلی به فرودگاه امان پایتخت اردن منتقل شدند. سپس از این منطقه نیز به یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین در بئر السبع در داخل منطقه اشغالی خط سبز رفته‌اند.

این یهودیان که ۱۷ نفر بودند، نسخه خطی دست‌نویسی از قدیمی‌ترین نسخه تورات را در اختیار داشتند که عمر آن بیش از ۶۰۰ سال بود. به این ترتیب بخش بزرگی از تاریخ یهودیان یمن که بنابر گفته مورخان از قدیمی‌ترین شهروندان یهود به شمار می‌روند، با همکاری عربستان و امارات، این کشور را ترک کردند. البته پیش از این نیز در جریان برنامه‌های صهیونیستی انجام شده با همکاری آژانس یهود و دولت انگلیس که در آن زمان استعمار عدن را در اختیار داشت، بیش از ۴۵ هزار یهودی یمنی به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده‌اند. بیشتر این افراد از ساکنان شهر صنعا و استان های ذمار و اب و تعز و عمران بودند.

نسخه خطی دست‌نویسی از قدیمی‌ترین نسخه تورات

در زمان استعمار عدن با همکاری دولت انگلیس بیش از ۴۵ هزار یهودی یمنی به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده‌اند

طی چند دهه گذشته خاخام‌های یهودی زیادی از یهودیان یمن با گذرنامه های انگلیسی و آمریکایی به صنعا سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار کرده‌اند. آنها خود را غربی‌هایی معرفی کردند که بنابر شرایط سیاسی و اقتصادی مجبور به ترک این کشور شده‌اند.

کابینه رژیم صهیونیستی طی چندین دهه فعالیت‌های گسترده‌ای در یمن انجام دادند که شامل مهاجرت دادن یهودیان و قاچاق اشیای نفیس و قیمتی و استقرار جاسوس‌های خود در این کشور و مشارکت در جنگ‌های یمن بوده است.

اخیراً سرویس‌های امنیتی یمنی و کمیته‌های مردمی در استان ذمار گروهی متشکل از ۱۷ جاسوس صهیونیستی با تابعیت های سومالیایی و اتیوپیایی را بازداشت کردند.

وعده عربستان برای استقرار پایگاه نظامی اسرائیل در باب المندب

همچنین شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از رسانه‌ها اعلام کرد که در سفارت عربستان در صنعا پایتخت یمن سلاحهای اسرائیلی کشف شده است. گزارش‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی افسرانی را به مراکز نظامی ریاض پایتخت عربستان اعزام کرده است که به این کشور در جنگ یمن کمک کنند.

همچنین جریان انصارالله اعلام کرد که به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد آمریکا طرحی برای ایجاد پایگاه نظامی در منطقه تحت نظر عربستان در باب المندب داشته تا بتواند از منافع خود و رژیم صهیونیستی حمایت کند. تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهد که بنابر اعلام ایرانی‌ها، عربستان سعودی برنامه‌ریزی برای حمله گسترده در یمن با همکاری تعدادی از کشورهای منطقه‌ای در این زمینه انجام داده است. همچنین عربستان سعودی از اسرائیل خواسته است سلاح‌های پیشرفته‌ای را برای کمک در جنگ به این کشور بدهد. تلویزیون اسرائیل گزارش داد که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از واکنش نشان دادن به این خبر امتناع کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها