گمرک ایران اعلام کرد : ارزش گمرکی کالا ها با هدف دسترسی آسان شهروندان به قیمت انواع کالاهای وارداتی در بستر اینترنت قرار گرفته و در دسترس همگان است.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۸۷
دسترسی آزاد و آنلاین به ارزش گمرکی کالاها

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گمرک، گمرک ایران جهت تسریع در فرایند های گمرکی و ایجاد تسهیلات ویژه در فضایی تعاملی و نیز به منظور ارائه خدمات بهتر،از صفحه ی شناسه ارزش که با روش های مارکتینگ بر روی بستر اینترنت طراحی شده استفاده می کند تا اطلاعات ارزش کالاهای وارداتی بدون هیچ محدودیتی و صرفا از طریق اینترنت در دسترس شهروندان قرار گیرد .

بر این اساس شهروندان می توانند با استفاده از آدرس سایت شناسه ارزش به آدرس : tsc.irica.co اقدام به جستجوی ارزش و قیمت وارداتی کالاها در گمرک نمایند .

با کمک گمرک الکترونیک و حذف عوامل انسانی ارزش کالاهای وارداتی به صورت آنلاین و الکترونیکی و با استعلام از اتحادیه ها ، تولید کنندگان و صاحبان صنایع انجام می شود و با این اقدام ضمن حذف دخالت عامل انسانی ، ارزش گذاری کالاها در تمامی گمرکات به صورت یکسان و سیستمی انجام و تمامی این اطلاعات در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می شود .

این اطلاعات در هر زمان و مکانی قابل رهگیری است و در صورت هر گونه اعتراض و یا انتقاد از نحوه ارزش گذاری کالاها به آسانی قابل رصد است .

این اقدام گمرک با هدف دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات امور گمرکی و در چارچوب حقوق شهروندی صورت می گیرد تا اطلاعات ارزش گذاری کالاها به نحو شایسته و آسان تری در اختیار مردم در بستر اینترنت قرار گیرد و جستجوی کالاها هم در فضای آسان تری انجام پذیرد . دسترسی به ارزش کالاهای وارداتی پس از الکترونیکی شدن گمرک و راه اندازی سامانه آنلاین ارزش امکان پذیر شده و کالاها به شکل آسان تری طبقه بندی شده و امکان جستجوی انواع کالاها به شکل آسان تری فراهم شده است .

یکی از مهمترین نتایج حذف عامل انسانی در ارزش گذاری کالایی، پیشگیری از تخلفات و مبارزه با فساد بوده و با این اقدام شاهد افزایش درآمدهای گمرکی بوده ایم .

شما می توانید کالاهای وارداتی خود که در دسته بندی های این صفحه لحاظ نشده است را به کاربری poshtibanArzesh@با قید تعرفه اعلام نمایید.

قبل از راه اندازی گمرک الکترونیک ، امکان دسترسی به ارزش گمرکی کالاها در گمرک فراهم نبود و حتی بازرگانان و تجار نمی توانستند به اطلاعات ارزش پایه کالاها در گمرک دسترسی داشته باشند اما امروز به کمک گمرک الکترونیک این امکان فراهم شده و نه تنها تجار و بازرگانان بلکه تمامی شهروندان به آسانی می توانند در بستر اینترنت به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها