"مهمترین مشکل کشور عیالوار بودن است"، این صحبت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در هنگام بررسی بودجه سال آینده کشور مطرح،و اشاره به فربه شدن بخش‌های اجرایی کشور داشت با واکنش هایی مبنی بر بزرگ شدن قوه مقننه وگسترش ساختمان ها و نیروهای این قوه روبه رو شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۸۵
مجلس یا دولت کدام عیالوار است؟

به گزارش جام جم آنلاین ،در حالی که به گفته رئیس مجلس بیشترین اعتبار بودجه ای کشور صرف هزینه های جاری و حقوق کارکنان دولت می شود و پولی برای عمران کشور باقی نمی‌ماند، برخی نمایندگان مجلس از جمله الیاس حضرتی نماینده تهران در کنایه ای به علی لاریجانی تاکید کردند که تنها دولت عیالوار نشده بلکه مجلس هم فربه شده وآنطور از مشخصات بودجه مجلس در سالهای اخیر بر می آید این بودجه چندین برابر شده اما کارایی مجلس تغییری نکرده است.

طرح گسترش ساختمان های مجلس شورای اسلامی در اطراف بهارستان و احداث ساختمان های عظیم با متراژهای بسیار بالا که در آینده نیز نیازمند نیروی انسانی فراوانی است اخیرا انتقادات فراوانی را به همراه داشته بطوریکه منتقدین تاکید دارند چابک‌سازی دستگاه‌ها نباید صرفا مختص دولت و وزارتخانه‌ها باشد و این مساله باید به سایر نهادها نیز مربوط شده و اتفاقا اصلاحات باید از مجلس شورای اسلامی به عنوان نمادی از پاسخگویی به مردم آغاز شود.

به گفته منتقدان مجموعه پرسنل بخش‌های مختلف مجلس اعم از اداری، حقوقی و ... بسیار فربه شده وبه ١٠ برابر گذشته رسیده است اما کارآیی تغییر نکرده ، اما درکنار انتقادات ، برخی از نمایندگان مجلس از جمله محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه توسعه ساختمان ها اطراف مجلس چیزی است که سالها مورد نیاز قوه مقننه بوده تاکید دارد که ساخت وساز اطراف مجلس به مفهوم بزرگ شدن مجلس نیست و تنها برای خدمات رسانی بهتر به مردم و ارباب رجوع های دفاتر نمایندگی صورت گرفته است.

وی با تفکیک قایل شدن درمیان فربه شدن دولت و مجلس گفت:در دولت بحث ساختارها ،ماموریت ها شرح وظایف وتشکیلات است اما مجلس هم اکنون تنها به ساختن چند ساختمان پرداخته ،بنابراین تفاوت بین ساختارها هز ینه های جاری ونیروی انسانی وجود دارد واین امر هیچ ربطی به عیالواری مجلس ندارد.

محمد حسینی عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی نیزبا اشاره به اینکه ساختار دولت بسیار بزرگ است و طی سالهای اخیر نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده تاکید دارد که تمامی ساختمان های مربوط به سه قوه متعلق به دولت است و تمامی کارکنان نیز زیر مجموعه دولت محسوب می شوند بنابر این اگر با یک نگاه می بینیم که بیش از 85 در صد از منابع بودجه ای کشور صرف اعتبارات هزینه های می شود.
وی درمورد گسترش ساختمان های اطراف مجلس که با صرف هزینه های بالایی صورت می گیرد و قطعا نیازمند پرسنل و خدمات است نیز گفت: ساختمان های اطراف مجلس با این دیدگاه که مکانی برای دفاتر نمایندگان به علت کمبود فضا برای پذیرش ارباب رجوع است درحال ساخت است و ربطی به فربه شدن قوه مقننه ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها