مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در دیدار با ابراهیم الجعفری وزیرخارجه عراق گفت که آمریکا مشکل بزرگ خاورمیانه است.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۱۴
ولایتی: مشکل بزرگ خاورمیانه آمریکاست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در این دیدار گفته است که سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه در پی شکست های میدانی و نظامی آمریکا دربرابر کشورهای اسلامی صورت گرفته است.
ولایتی با تاکید بر اینکه آمریکا مشکل بزرگ خاورمیانه است،گفت که جمهوری اسلامی ایران با دقت تحرکات سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا را در منطقه دنبال می کند.
وی تاکید کرده است که همکاری مستمر بین ایران، عراق و سوریه به آمریکا اجازه نخواهد داد که در مناطقی که کردها سکونت دارند، نفوذ کند.
رسانه های عراقی گفتند علی اکبر ولایتی عصر دیروز پنجشنبه وارد عراق شده و قرار است که در تاسیس مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی در عراق که زیر نظر کمیسیون اوقاف پارلمان عراق فعالیت خواهد کرد، مشارکت کند.
به گفته این رسانه ها، علی اکبر ولایتی به دعوت رسمی 'مهدی العلاق' دبیر هیات دولت عراق وارد این کشور شده و قرار است با تعدادی از مراجع و علمای دین در نجف اشرف دیدار و گفت وگو کند و همچنین به زیارت عتبات مقدسه مشرف شود.
این منابع اضافه کردند که مشاور بین الملل مقام معظم رهبری همچنین قرار است با تعدادی از مسوولان و رهبران سیاسی عراق دیدار کرده و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و گسترش روابط فی مابین عراق و ایران را بحث و گفت وگو کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها