«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به نزاع های منطقه ای تاکید کرد که کل منطقه به صورت علنی وارد جنگ بر سر نفت و گاز شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۷۷
سیدحسن نصرالله: منطقه وارد جنگ نفت و گاز شده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، وی این سخنان را امروز (جمعه) در مراسم بزرگداشت رهبران و فرماندهان مقاومت، شهیدان «راغب حرب»، «سیدعباس موسوی» و «عماد مغنیه» که در مجتمع سیدالشهدا در حومه جنوبی بیروت برگزار شد مطرح کرد.

نصرالله در این سخنرانی که به صورت ویدیو کنفرانس برای حاضران در مراسم پخش می شد، با اشاره به ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی نسبت به منابع نفتی لبنان گفت: موضوع لبنان مساله جدایی از کل نراع منطقه ای بر سر نفت و گاز نیست.

وی افزود: برخی از سران عرب و کشورهای بیگانه درباره ثروت نفت و گاز سوریه سخن می گویند. بنابراین یکی از دلایل جنگ در سوریه به دلیل وجود ثروت های نفتی در زمین و دریا در این کشور است. مهمترین چاه های نفت در سوریه در شرق فرات است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اشغالگران آمریکا از باقیمانده داعش در سوریه محافظت می کنند و مانع دیگران می شوند تا علیه آنان کاری کنند.

نصرالله گفت : دولت ترامپ در آمریکا به عراق امروز نیز با نگاهی نفتی می نگرد. وی افزود: آزمندی و طمع ورزی، خلق و روش دولت آمریکاست و آنها از نشان دادن این صفات خجالت نمی کشند.

سیدحسن نصرالله در ادامه سخنرانی اش به طور مشخص به نزاع اخیر بر سر منابع نفت و گاز لبنان پرداخت. به تازگی «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که بلوک نهم نفت و گاز لبنان متعلق به آن رژیم است.

وی با بیان اینکه مساله اصلی در نزاع امروز (با رژیم صهیونیستی)، مساله مرزهای دریایی و نه مرزهای زمینی است، گفت: ثروت نفتی موجود در جنوب لبنان متعلق به همه لبنانی هاست.

نصرالله وحدت موضع لبنانی ها را مهمترین عامل پیروزی در نزاع نفتی با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: دولت لبنان باید در پرونده مرزها (با رژیم صهیونیستی) در سطحی رفتار کند که نشان دهد ما قوی هستیم.

وی آمریکا را میانجی صادقی برای حل اختلاف مرزی ندانست و گفت: آمریکا حامی اسرائیل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها