امروز و در ستون گلخانه می‌خواهیم گلی را به شما پیشنهاد کنیم که کاملا زمستانی است، یعنی این گیاه در بهار، تابستان و پاییز رشد می‌کند و از نیمه زمستان شروع می‌کند به گل دادن.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۱۸
نسرین،‌ گیاه زمستان دوست

صحبت از گل نسرین یا به تعبیر برخی ایرانی‌ها «نسرین» است، گیاهی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی و البته آپارتمانی.

نسرین یا همان نسرین ایرانی، گیاهی است که اصالتا متعلق به منطقه آمریکای جنوبی است و گل‌هایی شیپوری و زیبا دارد، این گیاه در بهترین حالت حدود 50 تا نهایت 60 سانتی‌متر رشد می‌کند و سه شاخه می‌دهد که هر شاخه به‌طور مجزا بین 2 تا 6 گل می‌دهد.

نکاتی درباره نگهداری

نسرین از بهار تا اواخر تابستان برگ‌هایش رشد می‌کند و پس از آن زرد می‌شود و گیاه وارد یک دوره دو ماهه خواب می‌شود و از اواسط زمستان شروع می‌کند به گل دادن. در واقع گل‌ها زودتر از برگ‌ها ظاهر می‌شوند.

این گیاه به نور میانه احتیاج دارد، نه آفتاب مستقیم و نه گوشه تاریک، بهترین فضا برای این گیاه پشت پنجره و جایی گرم است. حواس تان باشد که نسرین یک گیاه متعلق به مناطق گرمسیری است و سرما برای این گیاه فوق‌العاده ضرر دارد و باید همیشه در دمای خیلی گرم قرار داشته باشد.

خاک گیاه باید اسیدی باشد، خاک اسیدی از خاکبرگ پوسیده و کود دامی درست می‌شود البته اکنون کودهای آماده با داشتن ویژگی‌های دامی در دسترس علاقه‌مندان است.

شاید برای شما سوال باشد راه تکثیر این گیاه چگونه است، تکثیر نسرین از راه کاشتن بذر است و اگر شرایط کاشت و نگهداری خوب باشد، حدود دو سال طول می‌کشد تا به گلدهی برسد.

ساقه‌های نسرین فوق‌العاده حساس و توخالی است، گول ظاهر قوی آن را نخورید و در حمل‌ونقل و یا هنگام آبیاری و کوددهی مواظب ساقه‌های آن باشید تا نشکند.

اگر این روزها دنبال گیاهی هستید که تا عید نوروز خانه تان را رنگ و بویی خوش ببخشد قطعا نسرین گزینه خوبی است و می‌توانید روی این گل تا آن زمان حساب باز کنید.

کسانی که این گیاه را دارند از زرد شدن برگ‌های نسرین نگران و گاه ناامید می‌شوند، اگر برگ‌های گیاه تان زرد شد بخصوص در اواخر تابستان و پاییز اصلا جای نگرانی وجود ندارد، این گیاه انرژی را در ریشه ذخیره می‌کند و از حدود بهمن و اسفند شروع می‌کند به گل دادن و سپس برگ‌ها هم دوباره سبز و باطراوت می‌شوند.

نسیبه سادات میرباقر / مهندس کشاورزی

ضمیمه چاردیواری جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها