سخنگو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

روابط با هند و چین از اولویت های جمهوری اسلامی ایران است

سخنگو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: مراوده اقتصادی ایران با کشورهای جنوب شرق آسیا ،هند و چین از اولویت های جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۶۱
روابط  با هند و چین از اولویت های جمهوری اسلامی ایران است

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور هند و چین افزود:با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران سیاست اقتصادی خود را توزیع کرده و اعتقاد دارد نباید تنها بر غرب متکی بود، پس افزایش مراودات تجاری واقتصادی با جنوب شرق آسیا از جمله هند و چین به عنوان دو قطب اقتصادی منطقه ،هدف گذاری شده است.

وی با تاکید بر روابط ایران و هند در حوزه های مختلف از جمله منطقه خلیج فارس و سواحل مکران گفت: این منطقه پر اهمیت محل ترانزیت بین المللی است که باید با همکاری هندی ها ساماندهی شود، ضمن اینکه ایران و هند در حوزه ریلی، واگن ، راه آهن ،حوزه نفت و خطوط انتفال گازی ارتباطات گسترده ای دارند.

سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به رای مجلس برای عضویت ایران در اجلاس شانگهای افزود: امیدواریم با توجه به تصویب مجلس ایران ، اعضای اجلاس شانگهای نیز عضویت کشور را مورد پذیرش قرار دهند وجمهوری اسلامی از عضویت ناظر به عضویت دایم این اجلاس دست پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها