امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام اسلامی مسئول برطرف کردن موانع سیر بشر به سوی حق‌تعالی است گفت: هر گناهی در جامعه انجام می‌شود مسئولین باید پاسخگوی آن در روز قیامت باشند.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۲۴
مسئولین به حاشیه شهرها رسیدگی کنند / خدا نکند مسئولین ما قلقلک شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز اظهار داشت: نظام اسلامی مسئولیت دارد که موانع سیر بشر را به سوی حق تعالی و نیل بشر به بهشت لقا و فردوس اعلا را برطرف کند.

وی ادامه داد: کسی نگوید ما ضامن بهشت مردم نیستیم، اگر امانتدار مردم بود امانت دین مردم مهمترین امانتی است که بر دوش مسئولین است و هر گناهی در جامعه واقع می‌شود مسئولین پاسخگوی این گناهان در روز قیامت خواهند بود.

حجت‌ الاسلام صدیقی درمورد حرام‌خوارگی و آثار منفی آن بیان داشت: حرام خوری چیزی نیست که انسان بتواند در کنارش بی‌تفاوت باشد، در نطفه اثر می‌گذارد و خیلی خطرناک است. آدم‌های حرام‌خوار بی‌عاطفه می‌شوند و باعث قساوت قلب می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اولین افضل مجاهدت‌ها عفت باطن است، اظهار داشت: مسئولین فرهنگی و رسانه ملی ما تریبون‌های بدست آمده به قیمت خون شهدا باید به پا خیزند و نسبت به حرام‌خواری هشدار دهند. اگر بنا داریم جامعه سالم باشد باید همه مجاری نظام اداری،‌ قضایی و تقنینی ما از مجرای حلال به مسئولیت رسیده باشند. اگر کسی با پول حرام در منصبی قرار گرفته توقع نداریم او مروج حلال خوری باشد.

صدیقی خطاب به مسئولین گفت: به حاشیه شهرها یک سری بزنید، در همین کوره‌پزخانه‌های اطراف تهران ببینید خانواده‌ها در چه دخمه‌هایی زندگی می‌کنند، گاهی مسئولین به خودشان اجازه دهند به آنجا سر بزنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های ما باید بازار و بازاری‌های حادث و کم سن و سال ما را به اهمیت پرداخت خمس به شدت حرمت ربا، به رعایت انصاف در معامله ،‌به حرمت احتکار و بازار سیاه متذکر شوند. اینها گناهان اقتصادی است و دهها فساد در کنار این گناه وجود دارد. دو درهم رشوه در حد کفر است و از معصیت عبور کرده و به کفر می‌رسد.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه عفت فرج دومین افضل مجاهدت‌ها است خاطرنشان کرد:عفت فرج یعنی پاکی دامنی، خدا نکند مسئولین ما قلقلک شوند و بخواهند جامعه را به سوی ولنگاری و تسامح در رعایت مسائل جنسی با ابزار تبلیغی تحمیل کنند.

حجت‌ الاسلام صدیقی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: در میان نعمت‌ها معرفت دیانت، عزت استقلال، داشتن حکومت و حاکم صالح، وحدت صفوف و استقناع نعمت‌هایی هستند که از آن بالاتر وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها