به گفته استاندار تهران، در این استان ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌ نشین وجود دارد که ۴.۵ میلیون نفر در این بافت ساکن هستند.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۲۵
سکونت ۴.۵ میلیون نفر در بافت های فرسوده استان تهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، آیین آغاز عملیات اجرایی طرح باز آفرینی شهری امید صبح امروز پنج شنبه (١٩بهمن) با حضور استاندار تهران، در منطقه ١٧ شهر تهران آغاز شد.

محمدحسین مقیمی اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری می‌تواند برای کشور اثرات بسیار مهمی در بازسازی شهرهای کشور و بافت فرسوده داشته باشد.

وی ادامه داد: این طرح یکی از مهمترین تصمیمات رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید است که عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و این طرح در ارتباط با مقاوم‌سازی شهرها در برابر زلزله توجه به مسائل اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، عرصه اشتغال و ارتقای سطح زندگی مردم در این بافت‌ها است.

استاندار تهران اضافه کرد: در استان تهران ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین داریم که ۶۶۰۰ هکتار آن در شهرهای استان تهران و ۷۹۰۰ هکتار دیگر نیز در شهر تهران است که در این بافت‌ها ۴.۵ میلیون نفر جمعیت سکونت دارند.

مقیمی اضافه کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار ساکن در این بافت‌ها هستند که ۶۵۰ هزار خانوار در شهرهای استان تهران و ۵۵۰ هزار در خود شهر تهران سکونت دارند.

استاندار تهران اضافه کرد: در این طرح بایستی همه از جمله دولت و شهرداری کمک کنند. در قدم اول در شهر تهران ۸۰ هزار هکتار زمین برای این امر و ۱۲ هزار واحد مسکونی فعال خواهد شد.

در ادامه این مراسم محسنی، شهردار منطقه ۱۷ نیز اظهار کرد: امروز در مکانی کلنگ‌زنی انجام می‌شود که معروف به دارالشهداء است و با ۸.۲ کیلومتر مربع مساحت یکی از کوچک‌ترین مناطق شهر تهران بوده در حالی که با ۳.۲ بارگذاری جمعیت، پرجمعیت‌ترین منطقه است.

وی ادامه داد: این پرجمعیتی همراه با صلابت و شور و نشاط و مقاوومت مردم در برابر ناهنجاری و مشکلات و جنگ تحمیلی همراه بوده است ضمن اینکه این منطقه بیشترین شهید را داده است اما به لحاظ سرانه محروم‌ترین منطقه تهران است.

۳۳ درصد بافت فرسوده تهران در منطقه ۱۷ قرار دارد

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ۳۳ درصد از بافت فرسوده شهر تهران در این منطقه قرار دارد، گفت: خوشحالیم این طرح بزرگ که به نام طرح امید نامگذاری شده، در کشور کلنگ زده می‌شود و خوشحالیم که منطقه ۱۷ به عنوان پایلوت در استان تهران خواهد بود و این طرح در جنوبی‌ترین قسمت محله اتفاق خواهد افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها