در آستانه سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روسای قوا و مراجع تقلید از مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۲۳
فرا خوان مقامات و مسئولان برای حضور در جشن پیروزی انقلاب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: باید در این راهپیمایی با خلق حماسه‌ای جدید، اراده، انسجام، اتحاد و پایبندی خود را به منافع و حاکمیت ملی نشان دهیم و به بدخواهان ایران اسلامی در سراسر جهان بگوییم راه امام خمینی(ره) همچنان ادامه خواهد داشت.

روحانی اظهار کرد: بسیار خرسندیم در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه چهلمین سال انقلاب، جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران اسلامی، قدرتمندتر و پرنشاط تر از همیشه در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب حرکت می‌کنند. رئیس‌جمهور با بیان این که آنچه امروز دنیا از اراده، اعتماد و نشاط مردم تفسیر خواهد کرد برمبنای حضور باشکوه در راهپیمایی عظیم روز 22بهمن است، خاطرنشان کرد: هر سال در چنین روزی وقتی مردم با آن جمعیت میلیونی و صدای رسا از امام راحل، رهبری عزیز، نظام و آرمان‌های انقلاب‌شان بخوبی حمایت می‌کنند، این صدای رسا دست رد بر سینه بدخواهان انقلاب اسلامی و مردم بزرگ ایران است.

روحانی اضافه کرد: حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی برای ماه‌ها و مدت‌ها دشمنان و بدخواهان ملت ایران را مایوس و آنچه را در طول ماه‌های گذشته بافته بودند تبدیل به پنبه می‌کند. این حضور نشان می‌دهد رابطه مردم و دولت، صمیمی و عمیق بوده و ارتباط مردم با ارزش‌های انقلاب، همچنان پابرجاست.

روحانی با تاکید بر این که راهپیمایی 22 بهمن امسال از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و به همین دلیل باید حضور مردم در آن شکوهمندتر از سال‌های گذشته باشد، گفت: دشمن در ماه‌های گذشته با محاسبات غلط و تفکراتی که داشت، توطئه‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران طراحی کرده بود البته هر آنچه قدرت‌های استکباری تاکنون علیه ملت ایران طراحی کرده اند همواره با شکست مواجه بوده است و مردم با حضور هوشمندانه پاسخ قاطع و محکمی به آنان داده‌اند و امسال نیز به‌واسطه اقداماتی که داشته‌اند باید مصمم‌تر از سال‌های گذشته، حمایت قاطع خود را از فرهنگ ملی و دینی و اهداف بلند انقلابی و ملی‌شان نشان دهند.

22 بهمن نماد ایستادگی و قیام ملت ایران

رئیس قوه قضاییه هم 22 بهمن را نماد استقلال‌طلبی، عزت‌خواهی، ایستادگی و قیام ملت ایران دانست و با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی این روز گفت: ملت ایران مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند و بزرگ ترین سرمایه کشور همین وحدت، انسجام و بصیرت است که در این راهپیمایی‌ها تبلور پیدا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌ا... آملی لاریجانی در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان این که بزرگ ترین سرمایه کشور وحدت، انسجام و بصیرتی است که در این راهپیمایی‌ها تبلور پیدا می‌کند، افزود: در طول سالیان متمادی بعد از انقلاب، ملت بزرگ ایران، هر ساله در روز 22 بهمن همین معنا را به ظهور می‌رسانند و با حضور گسترده و با نشاط خود در این راهپیمایی نشان می‌دهند مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند که با قوت و قدرت در مقابل زورگویان و سلطه طلبان می‌ایستند.

آملی لاریجانی اظهار کرد: مردم ما به‌رغم اختلاف‌نظر و سلیقه‌های سیاسی، وقتی پای امنیت ملی به میان می‌آید و بحث اقتدار ملی و مصالح عامه کشور مطرح می‌شود همه در صحنه حاضر می‌شوند و این سرمایه بسیار گرانبهایی است که همه بویژه ما مسئولان باید به آن توجه داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که دشمن با وجود بصیرت و حضور مردم در صحنه، هیچ گاه نمی‌تواند به این کشور تعدی کند، تحریم‌های دشمن را در طول این سال‌ها بی اثر دانست و گفت: مردم ما با تکیه بر استعداد‌های خود در کشور بویژه استعداد‌های نسل جوان، بر پای خود ایستاده و با قدرت ایمان پیش می‌روند. بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور ایمان و بصیرت است که آن کشور را در صحنه حاضر نگه می‌دارد و مسئولان امروز باید قدردان این ملت باشند.

آملی‌لاریجانی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم عزیز، بصیر و شریف ما همچون سال‌های گذشته در یوم‌ا... 22 بهمن حضوری پرشکوه و عظیم داشته باشند به طوری که وحدت و انسجام یکپارچه خود را به رخ جهانیان بخصوص استکبار جهانی و آمریکای مغرور و مدعی بکشند.

دعوت مراجع تقلید

مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم بر حضور پرشور و شعور ملت در راهپیمایی یوم‌ا... 22 بهمن تاکید کردند و این حضور را دارای پیام‌های روشنی برای دشمنان نظام اسلامی دانستند.

آیت‌ا... مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود، با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب گفت:‌ در راهپیمایی‌ 22 بهمن همه شرکت می‌کنند و به دشمن ضربه می‌زنند و مشخص می‌شود مردم پس از 40 سال هنوز به انقلاب علاقه دارند و دشمن مأیوس و ناامید می‌شود. این اغتشاشات امید کاذب برای آنها ایجاد کرده، بنابراین با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهیم این امید به ناامیدی منتهی می‌شود.

آیت‌ا... نوری‌همدانی نیز در درس خارج فقه خود اظهار کرد:‌ حفاظت از انقلاب از واجبات است. هر کسی لازم است به اندازه توان خود به حفظ انقلاب بپردازد.

در روز 22 بهمن می‌خواهیم به دنیا قدرت خود را در برابر اغتشاشات ضعیف اخیر نشان دهیم. وی تصریح کرد: انقلاب خواب از چشم مستکبران ربوده و 40 سال با عزت و افتخار در برابر کارشکنی‌های غرب و استکبار ایستاده است.

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت یوم‌ا... 22 بهمن هم آمده است: راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهد داد‌، ملت ما آگاهانه چون همیشه همراه و پشتیبان نظام اسلامی و خاموش‌کننده آتش فتنه‌ها و آشوب‌ها در کشور است، لذا شایسته است مسئولان و مدیران نظام اسلامی قدرت و عظمت پایه‌های مردمی نظام اسلامی را درک کنند و عمیقا و مجدّانه در مسیر خدمت به این مردم انقلابی گام بردارند و این ملت فداکار را در مسیر عزت و اقتدار همراهی کنند.

دعوت مجلس خبرگان از مردم

مجلس خبرگان رهبری، با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر به ملت شریف، از آحاد مردم بزرگوار ایران اسلامی جهت شرکت باشکوه در راهپیمایی این روز عظیم، دعوت به عمل آورد.

در آستانه یوم الله 22 بهمن، مجلس خبرگان رهبری، با صدور بیانیه ای ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، از آحاد ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی جهت شرکت باشکوه در راهپیمایی این روز عظیم، دعوت به عمل آورد.

درمتن این بیانیه تاکید شده ملت انقلابی ایران در حالی گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی خود را جشن می‌گیرد که انقلابشان از متن توده های محروم نشأت گرفته و با رشادت و شهادت‌طلبی و پیروی از سلاله حسین (ع) بسیاری از معادلات جهان مدرن را دستخوش تغییرات بنیادین کرد و فروغ امید و گرمی حیات به کالبد سرد و افسرده مسلمانان و مستضعفان دمید و اندیشه و راه بنیانگذارش در سراسر جهان، مظهر آزادی، استقلال همراه با عدالتخواهی و تفکر مردم سالاری دینی، گردید.

حضور گسترده مردم مایه دلگرمی مسئولان نظام است

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی 22بهمن اتحاد خود را با نظام به دشمن نشان دهند، چراکه حضور گسترده مردم در این روز مایه دلگرمی و خدمت بیشتر مسئولان خواهد شد.

برگزاری مراسم 22 بهمن در 5000 نقطه از کشور

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: 4000 روستا و هزار شهرستان، شهر و بخش در 22 بهمن، سی و نهمین سالگرد پیروزی مستضعفان بر مستکبران و برافراشته شدن پرچم اسلامی را جشن گرفته و برای خلق حماسه‌ای دیگر یکصدا می‌شوند.

نصرت‌ا... لطفی در نشست خبری اعلام برنامه‌ها و مسیرهای راهپیمایی یوم‌ا... 22 بهمن گفت: اندیشمندان و فرهیختگانی از 38 کشور ازجمله آمریکا، فرانسه، ژاپن، مصر، لیبی، هلند و کانادا، مهمان مردم ایران در جشن امسال پیروزی انقلاب اسلامی هستند. وی ادامه داد: بیش از 6000 عکاس، فیلمبردار و خبرنگار داخلی و 250 عکاس، خبرنگار و فیلمبردار خارجی پوشش‌دهنده این شور و حماسه در روز 22 بهمن ماه خواهند بود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: راهپیمایی در تهران همزمان با سراسر کشور راس ساعت 9 صبح روز یکشنبه 22 بهمن از مناطق ده‌گانه تهران با مسجد محوری آغاز می‌شود و از ساعت 10 صبح ویژه برنامه‌های جشن بزرگ انقلاب در میدان آزادی با تلاوت قرآن کریم توسط قاری ممتاز بین‌المللی آغاز می‌شود و در ادامه سقوط چتربازان، مداحی، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و قرائت قطعنامه پایانی از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها