خودروهای دسته دوم (خصوصاً شاسی بلندهای دست دوم) به چند دلیل، هم اکنون نبض واقعی بازار خرید و فروش خودرو را در دست دارند.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۰۷
بهترین شاسی بلندهای دست دوم زیر 50 ملیون تومان در ایران

از جمله مهم ترین این دلایل، می توان به قیمت نسبتاً مناسب خودروی کارکرده و نیز حضور مؤثّر واسطه ها در بازار اشاره نمود.

برای توضیح بیشتر این موضوع باید گفت، خودروی کارکرده و دست دوم در بازار ایران، هم اکنون به دو شیوه یافت می شود.

شیوه نخست آنکه مالکان خودروها پس از چندین سال کاربری حقیقی و استفاده از یک محصول، با توجه به شرایط مالی و یا تغییر نیازهای خود، اقدام به تعویض خودروی مورد استفاده می نمایند.

در این مسیر، خودروی پیشین آنها یا از کار افتاده و بلااستفاده می شود و طی فرایندهایی از رده خارج می شود و یا به منظور تأمین بخشی از هزینه خرید خودروی جدید به فروش گذاشته می شود.

این خودروهای کارکرده، در ردیف محصولات به شدّت مصرفی قرار داشته و مشتریان خاص خود را در بازار دارند.

شیوه دوم و یا گروه دوم از خودروهای کارکرده و دست دوم، خودروهایی هستند که به صورت صفر کیلومتر و توسط واسطه ها از کمپانی و نمایندگی های فروش خریداری می شوند، ولی مستقیماً به دست مصرف کننده ی اصلی نمی رسند بلکه هدف واسطه ها از خرید این خودروها، شرکت در فرآیند فروش و کسب سود از کمیسیون فروش مجدد این محصولات است.

این خودروها تنها از این منظر دست دوم محسوب می شوند که اصل ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولید کننده در فروش آنها رعایت نمی شود. لذا قیمت ها به شیوه ای که از طرف تولید کننده عنوان می شود، باقی نمی ماند و شاهد تغییراتی خواهد بود.

خرید خودروی شاسی بلند کارکرده تا سقف 50 میلیون تومان

خرید و فروش خودروهای شاسی بلند یا کراس اُوور به دلیل مقبولیتی که نزد مصرف کننده ی ایرانی دارند، عموماً در بازار غیررسمی که محل حضور و مانوور واسطه ها نیز هست، دارای تب و تاب خاصی است و عامل های مختلفی بر آن تأثیرگذار است.

هدف اصلی این مقاله معرفی چند محصول در این کلاس است که هم مقبولیت قابل قبولی دارند و هم قیمت های آنها در بازه ای است که مصرف کنندگان بیشتری را جلب می کند.

در ادامه به معرفی مختصر تعدادی از خودروهای شاسی بلند دست دوم تا 50 میلیون تومان می پردازیم.

لیفان x60

برند لیفان در سال های اخیر حضور قابل توجهی در بازار ایران داشته و به تدریج محصولات متنوعی نیز از این تولید کننده عرضه شده است.

قیمت یک لیفان x60با 53 هزار کیلومتر کارکرد که از سال 1392 در جاده ها حضور داشته، در بازار کنونی ایران رقمی معادل 50 میلیون تومان است.همین خودرو با 60 هزار کیلومتر کارکرد وسال تولید 1393، به قیمت 49 میلیون تومان فروخته خواهد شد.


کوراندو 3200

از اولین تجربه های حضور سانگ یانگ چینی در ایران، خودروی کوراندو بود که البته صرفاً سلایق خاصی را به سوی خود کشیده است. طراحی خاص و فرمت ترکیبی شهری و جاده ای آن مقبولیت نسبی برای آن به ارمغان آورده است.

یک نمونه از این خودرو که در سال 1386 تولید شده و دارای کارکردی در حدود 115 هزار کیلومتر باشد، هم اکنون به قیمت 49 میلیون تومان به فروش می رسد.

لیفان x50 اتوماتیک

این خودرو با سه سال حضور در بازار ایران، توانسته طیف خاص مشتریان خود را پیدا کند.

نمونه کارکرده آن که در سال 1394 تولید شده و 24 هزار کیلومتر کارکرد داشته است، به قیمت 48 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می شود.

هاوال M4

برند چینی گریت وال با ورود به ایران، طیف وسیعی از تنوّع را به بازار عرضه کرد. که البته تنها برخی از محصولات آن با اقبال روبرو شده است.

خودروی هاوال M4 در رده ی شاسی بلند های شهری قرار دارد و یک نمونه ی آن که در سال 2014 تولید شده و 18 هزار کیلومتر کار کرده باشد، به قیمت 48 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.

MVM X33

ام وی ام x333شاسی بلند محبوبی است که توسط گروه صنعتی مدیران خودرو مونتاژ شده و جایگاه خود را به خوبی در بازار خوردوی ایران باز کرده است.

مدل کارکرده این خودرو با سال تولید 1393 و 50 هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی در حدود 47 میلیون تومان دارد.

نیسان رونیز

از انتخاب های به جا و پرطرفدار پارس خودرو برای مونتاژ و تولید در ایران، بدون شک همین محصول رونیز کارخانه نیسان بوده که به ماشین همه کاره آفرود سواران ایرانی نیز بدل شده است.

یک رونیز ساخت سال 1382 با 21 هزار کیلومتر کارکرد، هم اکنون به قیمت 45 میلیون و 500 هزار تومان در بازار مبادله می شود.

موسو 3200

محصول پرقدرت و بادوام خودرو ساز چینی سانگ یانگ، که نسبت به سایر سانگ یانگ های موجود در ایران، وجهه قابل قبول تری کسب نمود و از اوایل دهی 1380 به ایران وارد شد. یک موسوی مدل 1382 با کارکرد 21 هزار کیلومتری، قیمتی حدود 45 میلیون تومان خواهد داشت.

پاژن

لندروور انگلیسی البته در طی سالیان حضور قابل توجّهی در بازار خودروی ایران داشته و کارکرد خوبی را نیز به جا گذاشته است.

محصول دو دیفرانسیل لندروور که از حدود 1950 شروع به فتح جهان کرد و در اندک زمانی در سراسر جهان فروخته و به کار گرفته شد، تا کنون نیز از افسانه های صنعت خودروسازی است.

در ایران نیز خودروسازان داخلی اقدام به مونتاژ این خودرو نموده اند. مدل بهسازی شده ی این خودروی همه فن حریف، در ایران با نام پاژن عرضه شده و طرفداران خاص خود را برای کابری های مختلف دارد. یک پاژن مدل 1386 با 139 هزار کیلومتر کارکرد، در حال حاضر، قیمتی برابر با 40 میلیون تومان دارد.

طرفداران این نوع خودروها برای اطلاع از بهترین گزینه های خرید در هر رنج قیمتی که مدنظر آنهاست می توانند از ابزار مقایسه خودرو همراه مکانیک استفاده نمایند.

در این ابزار علاوه بر امکان تعیین محدوده قیمت، می توان از فیلترهای شکل بدنه، سازنده و عمر خودرو نیز استفاده کرد و نتایج به دست آمده را بر اساس مواردی مانند شتاب، مصرف، میزان افت قیمت سال اول و همچنین سهولت معامله با یکدیگر مقایسه نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها