«مازراتی» برند پر آوازه ایتالیایی است که عموماً نام آن تداعی گر خودروهای فوق لوکس و گاه سوپر اسپرت های گران قیمت در ایران و جهان است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۰۴
قیمت انواع مدل های مازراتی موجود در بازار ایران

حضور برخی از مدل های گران قیمت آن در خیابانهای تهران و برخی شهرهای بزرگ، نشان از آن دارد که اوضاع اقتصادی و کمبود نقدینگی، تأثیر چندانی بر تمایل دوستداران ایرانی مازراتی به خرید مدل های جدید آن نداشته است.

سطح سفارش های شرکت آرتاتاک موتور که وارد کننده ی اصلی محصولات مازراتی به ایران است، در دو سال اخیر، افزایش چشم گیری نیز داشته است.

اگرچه با ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، واردات مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ متوقف شد و آنهایی که در بازار بودند با افزایش نسبی قیمت روبه‌رو شدند، اما علاقه ماشین دوستان ایرانی به مازراتی گویا از فاکتورهایی غیر از واقعیت های موجود بازار پیروی می کند. در این مقاله به معرّفی چند مازراتی شایان توجه موجود در ایران خواهیم پرداخت.

مازراتی گیبلی

هنگامی که در منابع خبری و پایگاه های اینترنتی به دنبال قیمت محصولات مازراتی در ایران می گردیم، البته طمطراق ذاتی این برند، افزایش لحظه ای قیمت ارز و انحصار فروش و واردات آن فاکتورهایی هستند که مواجهه با قیمت های بسیار بالا را برای ما تا قدری آسانتر و باور پذیرتر می نمایند.

امّا در خصوص قیمت مازراتی گیبلی هنگامی که با رقم نجومی 1.850.000.000 تومان (تقریبا برابر با 413.000 دلار) برخورد می کنیم، به یک باره خیلی از پیش فرض ها را کنار نهاده و به دنبال یک ویژگی خاص یا تعریف فضایی از خودرو می گردیم که بتواند این مبلغ را توجیه کند.

لیست بلندبالایی که سایت ها و خبرگزاری ها از مشخّصات فنّی این خودرو عرضه می کنند شامل بندهای زیادی است و هر کدام از آمار و ارقام درج شده در آن تا حدودی این قیمت بسیار بالا را توجیه می کند. امّا گمان می رود بخش بسیار زیادی از این مبلغ حاصل تب و تاب بازار و حضور واسطه هاست. حتّی درج رقم 1.400.000.000 تومان در برخی منابع خبری نیز، نتوانسته شُک حاصل از گران قیمت بودن گیبلی را تعدیل نماید.

مازراتی گرن توریسمو

برخی منابع گران ترین مازراتی بازار خودروی ایران را مدل گرن توریسمو معرفی کرده اند. اما دیدیم که این عنوان هم اکنون در اختیار مازراتی گیبلی قرار دارد و گرن توریسمو پس از چند مدل دیگر در رتبه های چهارم و سوم قرار می گیرد لذا باید اخبار موجود را چنین تصحیح کرد که گرن توریسمو با موتوری به حجم ۴۲۰۰ سی‌سی، آرایش هشت سیلندر Vشکل و قدرت ۴۰۵ اسب‌بخار.

شتاب صفر تا ۱۰۰۵.۲ ثانیه ای و سرعت نهایی۲۸۵ کیلومتر در ساعت از محبوب ترین مدل های موجود در ایران است. قیمت مازراتی گرن توریسمو مدل معمولی 810 میلیون تومان است.

نسخه اسپرت‌تر مدل گرن‌توریسمو با عبارت S متمایز شده است، تقریباً همان فرم طراحی را حفظ کرده است ولی از نظر فنی قابلیت‌های بیشتری دارد. موتور گرن‌توریسمو اس حجیم‌تر شده و به ۴۷۰۰ سی‌سی رسیده است.

با افزایش حجم موتور، میزان قدرت نیز بیشتر شد و به مرز ۴۴۰ اسب‌بخار رسیده است. به همین ترتیب شتاب صفر تا ۱۰۰ نیز کمتر شده و به عدد4.9 رسیده است سرعت نهایی این مدل عدد ۲۹۵ کیلومتر در ساعت را نشان می دهد. قیمت مازراتی گرن توریسمو مدلs معادل 860 میلیون تومان است.

مازراتی کواتروپورته

مازراتی که بیشتر در حوزه خودروهای لوکس و سوپر اسپرت قدرت نمایی کرده، قدری به سلایق طرفداران خودروهای خانوادگی نیز توجه کرده و سدان قابل احترام کواتروپورته را عرضه کرده است.

مجموعه ویژگی های فنّی کواتروپورته، عموماً مشابه مدل گرن توریسموی استاندارد است (یعنی موتور 4200 سی سی امّا با قدرت 400 اسب بخار و شتاب صفر تا 100 5.7 ثانیه و سرعت 270 کیلومتر). لیکن مقداری به وزن آن افزوده شده که احیاناً حاصل تقویت قدرت شاسی و تغییر کیفیت سیتسم تعلیق و ... است. قیمت مازراتی کواترو پورته در بازار ایران، 880 میلیون تومان است.

مدل دیگری از این خودرو نیز به بازار عرضه شده است که علاوه بر خصوصیات خودروی خانوادگی و مسافرت های ایمن و آرام، هیجان حاصل از فاکتورهای اسپرت موجود در ژنتیک مازراتی را نیز به خانواده ها هدیه می دهد.

قیمت این مدل که کواتروپورت جی تی اس نام گرفته، 950 میلیون تومان است و با 440 اسب بخار قدرت در 5.2ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. 285 کیلومتر بر ساعت عددی است که برای حدنصاب سرعت این خودرو تعیین شده است.

مازراتی گرن کابریو

رقم 925 میلیون تومان، ناخودآگاه انتظارات وسیعی را در مورد خودرویی با این قیمت به ذهن متبادر می نماید. امّا هنگامی که مارک و نشان برند مازراتی بر جلوپنجره این خودرو بدرخشد و خودروی یاد شده نیز یک کروکی بدون سقف باشد، احتمالاً خیلی از معیارها در اندیشه ی ما تغییر خواهد کرد و صرفاً هیجان لذت بردن از 440 اسب بخار قدرت و غرّش موتور 4700 سی سی باقی خواهد ماند.

سرعت نهایی 283 کیلومتر بر ساعت هنگامی ترسناک تر خواهد شد که اشراف زاده ایتالیایی شما، رسیدن به سرعت 100 کیلومتربر ساعت را تنها در 5 ثانیه ثبت کرده باشد.همانطور که اشاره شد قیمت مازراتی گرن کابریو در بازار ایران معادل 925 میلیون تومان است.

مدل گرن کابریو نیز یک نواده اسپرت دارد که از بسیاری جهات در بازار ایران مورد توجّه است. اول اینکه یک خودروی روباز با قابلیت سقف متحرّک است.

دوّم اینکه سقف سرعت آن 285 کیلومتر بوده و تقریبا از همه ی مدل های مازراتی موجود در ایران بیشتر است.

سوم اینکه برای کاربری اسپرت طراحی شده و بسیار چالاک است و در نهایت اینکه جزء اولین خودروهای یک میلیارد تومانی موجود در ایران است.

برخی گفته اند که باشگاه یک میلیاردی ها در بازار خودروی ایران، با این مدل کلید خورد. سایر ویژگی های فنّی گرن کابریو اس شامل 440 اسب بخار قدرت حاصل از موتور 4.7 لیتری است که شتاب صفر تا صد آن را در بازه ی 5 تا 5.2 ثانیه تنظیم نموده و کیفیت قابل قبولی را ارائه می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها