خرید خودرو مناسب خانواده، در چند سال اخیر هم جزء نیاز های اصلی خانوار ایرانی و هم جزء معیارهای رفاه در یک خانواده بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۰۰
خانواده ایرانی و بازار خودرو

نیاز به وسیله ای که حمل و نقل و سفرهای خانوادگی را آسانتر کند و علاوه بر این، مجموعه ی مطلوب و قابل قبولی از امکانات، تجهیزات و خدمات پس از فروش را به همراه خود داشته باشد، گویی تا حدّ زیادی مورد توجّه خانواده های با سطح اقتصادی متوسط بوده است. چنین خانواده هایی عمدتاً پس از طی کردن دوره ای از فعالیت اقتصادی، در صدد تجهیز و تثبیت موقعیت خود بر می آیند. در این میان، حضور خانواده به عنوان مصرف کننده در بازار خودرو از اهمیّت ویژه ای برخوردار است.

چرا کهمحصولات عرضه شده در آن، از سویی به شدّت کاربردی و از سوی دیگر همانند بسیاری از ظواهر، به عینه نشان دهنده ی موقعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده است لذا خانواده ها و یا افرادی که در این حوزه، به عنوان مشتری حضور می یابند، مجموعه ای از احتیاط های لازم را در نظر گرفته و بسیار شمرده گام بر می دارند.

این افراد همواره با سوالاتی مثل خودرو خوب چی بخرم؟ و بهترین ماشین ایرانی برای خرید کدام است؟ روبرو می شوند.

مجموعه این عوامل سبب می شود که برای پاسخگویی به این نیاز ها و نیز برای راهنمایی در مسیر احتیاط های ذکر شده، خدماتی به این خانواده ها ارائه شود.

سایت همراه مکانیک ضمن ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه ی خرید و فروش خودرو، چنین مبانی اجتماعی مهمی را نیز مدّ نظر قرار داده و خدمات خود را با نیاز واقعی هموطنان همسو کرده است.

در این مقاله با توجّه به اینکه در دسته بندی ذکر شده برای خانواده های متوسط ایرانی که از سطوح نسبی رفاه برخوردار بوده و با درآمدها و بودجه های مشخّص خواهان خرید خودرویی با کیفیت قابل قبول می باشند، سعی شده تا چند خودروی مناسب با معیار های ذکر شده معرفی و مقایسه شوند. انتخاب این خودروها نیز البته با توجّه با بررسی های به عمل آمده از بازار خودرو بوده است. البته خودروهایی که در این مقاله مقایسه می شوند، در میان سایر اقشار نیز دارای مشتریانی هستند.

بهترین گزینه های خرید خودرو تا سقف 50 میلیون تومان

با توجه به آنچه که گفته شد اغلب خانواده های ایرانی به دنبال خرید بهترین ماشین زیر 50 میلیون تومان هستند.

در این بازه قیمت گذاری، و با چنین بودجه ای، می توان هم به صورت پرداخت کلّی و هم به صورت پرداخت دوره ای (خرید اقساطی) خودرو های زیر را به راحتی تهیه نمود؛

رنو تندر 90

تندر 90 یا همان «رنو لوگان» خودرویی است که بیش از 15 سال در بازار ایران حضور داشته واردات آن مانند بیشتر محصولات این خودروساز فرانسوی همراه با قرار داد مونتاژ در داخل ایران صورت گرفته است.

این محصول به طور همزمان در دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و پارس خودرو، مونتاژ می شود و طبق آنچه از نظارت مصرف کنندگان بر می آید، تفاوت چندانی در کیفیت این دو مونتاژ نمی توان یافت.

تندر نود در حال حاضر با ویژگی های زیر به خریدارن عرضه می شود:
حجم موتور 1598 CC، حداکثر توان موتور105hp at 5750 rpm، تعداد سوپاپ 16، استاندارد حدآلایندگی Euro II، حداکثر سرعت 183 kph، شتاب صفر تا 100 کیلومتر 10.2 ثانیه، دیفرانسیل جلو، سیستم انتقال سرعت 5 دنده دستی / اتوماتیک، ظرفیت باک بنزین 50 لیتر، حجم فضای صندوق 510 لیتر، سیستم ترمز ضد قفل، وزن تقریبی بدون سرنشین 1100 kg و ...

این مشخّصات فنّی را سطح قابل توجّهی از رضایت عمومی مصرف کنندگان همراهی می کند. البته فقدان سنسور دنده عقب در برخی مدل ها و برخی دیگر از اپشن هایی که در مدل استاندارد عرضه نمی شوند، محل شکایت طیفی از مشتریان بوده است.

پژو 206 تیپ 5

پژوی 206 به محض ورود به ایران جزو خودروهای مقبول بالأخص در میان جوانان قرار گرفت. شتاب اولیه ی خوب، چالاکی، فرمان پذیری عالی، زیبایی و ایرودینامیک مطلوب، سرعت نسبتاً خوب و ... مجموعه ای از فاکتورهایی است که عموماً در ردیف دلایل مشتریان برای اقبال به این خودرو است.در طول سالیان، مدل های مختلفی از این خودرو در ایران تولید شده که 206 تیپ 5 با لیستی از مشخصات تثبیت شده، حاصلی از آزمون و خطای مونتاژکننده ی داخلی آن است.

این خودرو با ویژگی های زیر در بازر خودروی ایران، جایی برای خود باز کرده است؛
حجم موتور1587، 4سیلندر، حداکثر توان خروجی110 اسب بخاردر 5800 دور در دقیقه، موتور جلو دیفرانسیل جلو، جعبه دنده دستی، 5 دنده، حداکثر سرعت 193 کیلومتر بر ساعت، شتاب 0 تا 100 معادل 11.4 ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتر در 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو 3

پژو 206 صندوقدار

این خودرو که محصولی ایرانی است، در اصل به روی پلتفرم کلّی خودوری پژوی 206 طراحی شده است. از نظرات کاربران فضای مجازی که در نظر سنجی های مربوط به این خودرو شرکت کرده اند، درصد عمومی از رضایت قابل فهم است. البته گاهی نیز نکاتی در خصوص فضای کم برای سرنشینان عقبو قیمت بالای قطعات و تعمیر این خودرو ذکر شده است.

رنو ساندرو

ساندرو، محصول دیگر ی از خودرو ساز نام اشنای فرانسوی، رنو است که پس چند سال وقفه ی فعالیت، مجدداً به بازار خودروی ایران راه یافته است.

این خودرو به منظور تأمین نیاز های مصرف کننده ی شهری در لیست محصولات این بازار قرار گرفته و چون به لحاظ برخورداری از برخی استانداردهای بین المللی توانسته رضایت کارشناسان را جلب، کند و نیز با شرایط خرید متنوّعی به مصرف کننده عرضه می شود، بخشی از بازار را در دست گرفته است. از جمله مشخصات فنی ساندرو می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

حجم موتور1598، 4سیلندر، حداکثر توان خروجی 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه، موتور جلو دیفرانسیل جلو، حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، شتاب 0 تا 100 معادل 11.5 ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو 4.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها