مدیرکل بحران وزارت نیرو در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

سیستم اطفاء حریق دقیق عمل کرده است/ ساختمان سال 75 بازسازی شده بود

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اعلام کرد سیستم اطفاء حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو دقیق و بموقع عمل کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۴۹
سیستم اطفاء حریق دقیق عمل کرده است/ ساختمان سال 75 بازسازی شده بود

میثم جعفرزاده، مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره مهار آتش سوزی در ساختمان وزارت نیرو به جام جم گفت: حادثه از ساعت 10 و سی دقیقه روز گذشته آغاز شد که نیروی آتش نشانی با حضور در محل اقدامات لازم را به عمل آورده است.

جعفرزاده درباره ادامه آتش سوزی نیز افزود: با درنظر گرفتن اینکه کانون اصلی آتش سوزی در طبقه منفی چهار این ساختمان و بخش بایگانی بوده دسترسی نیروهای آتش‌نشانی کمی دشوار بوده است. این درحالی است که دود ایجاد شده حاصل از سوختن اسناد بایگانی بسیار غلیظ بوده و همین همین نکته عاملی مضاعف در کاهش سرعت اطفاء حریق بوده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تخلیه دود ناشی از آتش سوزی از همان ساعات اولیه انجام شده و همچنان ادامه دارد اما نکته اساسی اینجاست که نیروی آتش نشانی توانسته کنترل دمای محیط را به دست گرفته و امیدواریم تا ساعاتی آینده شاهد اطفاء کامل آتش باشیم.

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو به خبرنگار ما گفت: تخلیه دود به صورت کامل و بازرسی دقیق از محل حادثه نیازمند زمان بیشتری است اما با درنظر گرفتن کاهش دما این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

وی درباره استحکام ساختمان افزود: این ساختمان در سال 1375 به صورت کامل بازسازی شده و از نظر ایمنی دارای شرایط مناسبی است و جای نگرانی درباره تخریب آن نیست و شکاف ایجاد شده در یکی از ستون‌های نزدیک به کانون آتش سوزی بوده است.

جعفرزاده با تاکید مجدد عملکرد صحیح سیستم اطفاء حریق ساختمان تصریح کرد: سیستم اطفاء حریق ساختمان مذکور ماه گذشته توسط یکی از شرکت‌های دارای مجوز ومورد تایید نهادهای مربوطه کنترل و بهینه‌سازی شده که تمامی اسناد آن موجود و به مقام‌های مربوطه ارایه شده، بنابراین اظهار نظر برخی افراد مبنی بر نا ایمن بودن ساختمان کاملا اشتباه است.

این مقام مسئول درباره مصدومین حادثه نیز به جام جم آنلاین گفت: خوشبختانه هیچ تلفات جانی در این حادثه نداشتیم و تنها 2 مصدوم در این آتش سوزی داشتیم که به صورت سرپایی درمان شده‌اند و حال عمومی آنها کاملا مساعد است.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها