آخرین اخبار از شرایط بد هوا در پایتخت

آلودگی هوای تهران مرز هشدار را رد کرد / مدارس تعطیل شد

هوای تهران با عبور از شاخص 175 در حال نزدیک شدن به وضعیت بسیار ناسالم است همچنین با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و به علت تداوم آلودگی هوا، مدارس تهران فردا سه‌شنبه ۱۷ بهمن تعطیل شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۲۷
آلودگی هوای تهران مرز هشدار را رد کرد / مدارس تعطیل شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران کلیه مقاطع تحصیلی در تمامی شهرستان های استان تهران به استثنای پردیس، دماوند و فیروزکوه فردا سه‌شنبه ۱۷بهمن تعطیل است.

بر اساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران، فروش طرح ترافیک روزانه و فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران تعلیق شد.

همچنین طرح تردد زوج و فرد از درب منزل اجرا خواهد شد و فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی شهرداری تهران نیز ممنوع است.

بر اساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران، فروش طرح ترافیک روزانه و فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران تعلیق شد.

براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده و در اغلب ایستگاه‌ها بیانگر شرایط ناسالم برای همه گروه‌هاست اگرچه در برخی مناطق شاخص آلودگی به مرز ۲۰۰ هم رسیده است.

با توجه به وضعیت یادشده به همه شهروندان به ویژه افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان، زنان باردار و سالمندان توصیه شده از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوای تهران در دو هفته اول بهمن ماه

شاخص کیفیت هوای تهران در 10 روز گذشته (7 الی 16 بهمن 1396) متأثر از استقرار جو آرام و پایدار در منطقه بوده است.با توجه به شرایط حاکم بر شهر طی 10 روز گذشته 3 روز در شرایط سالم، 6 روز در شرایط ناسالم برای گروه­های حساس و 1 روز در شرایط ناسالم قرار داشته است.

مریم نادری مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفته است: شرایط پایداری جوی از عوامل تأثیر­گذار بر تجمع و ازدیاد آلاینده ها در محیط های شهری است. در جو پایدار، شرایط برای حرکت هوا هم به صورت افقی (وزش باد) و همچنین در راستای قائم وجود ندارد و در چنین شرایطی آلاینده ها قادر به پخش و اختلاط نبوده و به حالت سکون قرار می­گیرند. همچنین پایداری جو در ایجاد و ماندگاری پدیده وارونگی بسیار موثر است. بدیهی است که کاهش درجه حرارت هوا با افزایش ارتفاع در جو رابطه ای مستقیم دارد. هنگامی که دمای هوا از دمای لایه ی زیرین خود بیشتر شود و مانع از صعود هوای زیرین خود شود، وارونگی دمایی رخ می­دهد که منجر به تجمع آلاینده ها در لایه ی زیرین می­شود. در صورتی­که ارتفاع لایه ی وارونگی کم باشد باعث تراکم بیشتر آلاینده ها و افزایش آلودگی هوا در نزدیکی سطح زمین می­شود.

به گفته نادری، طی این دوره کیفیت هوای تهران برای چندین روز متوالی در شرایط نامطلوب قرار داشت، به‎گونه­ ای که بیشترین غلظت روزانه آلاینده­ PM2.5 در این بازه زمانی 5/5 برابر استاندارد میانگین روزانه و مربوط به ایستگاه شهرری با شاخص ساعتی 191 در روز 15 بهمن ماه بوده است در شکل 1 تغییرات شاخص کیفیت هوای تهران در این بازه زمانی برای آلاینده های ذرات و NO2 آورده شده است (آلاینده شاخص PM2.5 است).

در تاریخ 7ام و 8ام بهمن شاهد بارش برف و باران بودیم و شاخص در این روزها کاهش یافته است.

هوای تهران در وضعیت بنفش

هوای تهران با عبور از شاخص 175 در حال نزدیک شدن به وضعیت بسیار ناسالم است.

شاخص های آماری امروز در برخی نقاط مانند شهید مدرس عدد 210 و در پونک عدد 203 یعنی وضعیت بنفش را به ثبت رساندند.

در وضعیت هوای ناسالم توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند.افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها