انتقال اجباری داماد معتاد به کمپ ترک اعتیاد، دو برادر زن را در برابر حکم 18 سال زندان قرار داد. آنها که در راه انتقال شوهرخواهر معتادشان به کمپ، وی را کتک زده و موجب مرگ وی شده بودند، با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۴۷
قتل داماد در راه کمپ ترک اعتیاد

به گزارش جام‌جم، عصر 16 اسفند 94 جنازه مرد 37 ساله به نام پویا در کانال آب پاکدشت پیدا شد. شواهد نشان می‌داد این مرد بشدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و دست و پایش با بست پلاستیکی بسته شده است.

با پیدا شدن جنازه، پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت قربانی به مواد مخدر اعتیاد داشته و مدتی قبل با دو برادرزنش که قصد انتقال وی به کمپ ترک اعتیاد را داشته‌اند، درگیر بوده است. با افشای این ماجرا دو برادرزن قربانی به نام‌های علی و عباس بازداشت شدند.

آنها به درگیری مرگبار با دامادشان در راه انتقال به کمپ ترک اعتیاد اعتراف کردند. پرونده دو برادر برای رسیدگی به دادگاه فرستاده شده بود که آنها توانستند با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کنند و از قصاص نجات پیدا کنند.

به این ترتیب از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربان‌زاده و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستادند.

در جلسه دادگاه علی27ساله گفت: شوهر خواهرم معتاد بود و همین موضوع باعث شده بود زندگی او و خواهرم تباه شود. من و برادرم عباس بارها از پویا خواستیم برای ترک مواد مخدر به یک کمپ برود و آنجا بستری شود ولی او قبول نمی‌کرد. به همین خاطر آخرین بار مقابل خانه اش رفتیم و به بهانه صحبت کردن او را سوار ماشین کردیم. در بین راه پویا متوجه شد قصد انتقال وی به کمپ را داریم به همین خاطر با ما درگیر شد.او مدام تقلا می‌کرد و سعی داشت خودش را از ماشین به بیرون پرت کند. من هم برای آرام کردن او ناچار شدم دست و پاهایش را با بست پلاستیکی ببندم و او را کتک بزنم. من چند ضربه به سر شوهرخواهرم زدم. ناگهان متوجه شدم دیگر نفس نمی‌کشد. به همین خاطر از ترسم به عباس پیشنهاد دادم جنازه‌اش را داخل کانال آب بیندازیم. ما او را به داخل کانال آب انداختیم و به خانه برگشتیم.

سپس عباس 30ساله به دفاع پرداخت و گفت: قبول دارم در انتقال شوهر خواهرم به کمپ همراه برادرم بودم اما من ضربه‌ای به پویا نزدم. وقتی بازداشت شدم همسرم باردار بودم و حالا فرزندم یک سال و نیمه است. من و برادرم با پرداخت 120 میلیون تومان توانستیم رضایت اولیای دم را جلب کنیم و حالا تقاضا دارم قضات دادگاه به خاطر فرزندم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و دیروز با توجه به رضایت اولیای دم هر یک از متهمان را به 9 سال زندان محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها