فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به دستگیری اعضای یک باند هک سایبری گفت: اعضای این باند به سرقت اطلاعات 2 هزار و 800 حساب بانکی، برداشت غیرمجاز 7 میلیارد ریال وجه نقد از اطلاعات به دست آمده و هک 9 هزار و 655 سایت و اکانت شبکه اجتماعی اعتراف کردند.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۸۴
دستگیری هکرهای میلیاردی در اراک / اعتراف به سرقت 2800 حساب بانکی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سردار کیومرث عزیزی در تشریح این خبر گفت: با طرح شکایت توسط یکی از شهروندان اراکی با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با ارجاع پرونده های مشابه در دیگر شهرهای استان به پلیس فتا مشخص شد، یک باند حرفه ای تحت عنوان نرم افزارهای جعلی با نام کمیاب، صیغه یاب، همدم یاب، ماهواره جیبی و ماهواره اندرویدی تبلیغات گسترده ای رادر شبکه های اجتماعی انجام می دهند.

سردار عزیزی با اشاره به جزئیات این سرقت های اینترنتی یادآور شد: شیوه این باند به این گونه بوده است که کاربر با نصب این برنامه ها برای فعال سازی و پرداخت وجهی ناچیز به درگاه جعلی یک بانک هدایت و به محض ورود اطلاعات، کلیه داده ها و مشخصات حسابش سرقت و از این اطلاعات برای برداشت های غیرمجاز استفاده شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در روند تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که اعضای این باند هک سایبری، برای پولشویی و فرار از قانون، از شگردهای بسیار پیچیده ای برای ناشناس ماندن استفاده می کنند که با ادامه یافتن اقدامات تخصصی کارشناسان، سرنخ هایی از اعضای این باند به دست آمد.

وی اظهار داشت: سرانجام با ادامه اقدامات تخصصی پلیس، 4 نفر از اعضای این باند هک سایبری که در 3 استان مختلف زندگی می کردند، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی هر 4 نفر در عملیات هایی جداگانه دستگیر و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی که برای اقدامات مجرمانه شان مورد استفاده قرار می گرفت، ضبط شد.

سردار عزیزی خاطرنشان کرد: این هکرها در بازجویی های پلیس اذعان داشتند که در فضای مجازی و از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر آشنا شده و ارتباط برقرار می کردند.

وی اظهار داشت: پس از انجام تحقیقات تخصصی بر روی تجهیزات رایانه ای و مخابراتی اعضای این باند، اطلاعات 2 هزار و 800 حساب کشف و همچنین در بررسی های انجام شده، مبلغ برداشت های غیرمجاز بیش از 7 میلیارد و 230 میلیون ریال برآورد شد که تاکنون با اقدامات انجام شده مبلغ 5 میلیارد ریال از مبلغ مذکور به مال باختگان برگردانده شده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد، اعضای این باند علاوه بر عمل مجرمانه در خصوص برداشت وجه، در حوزه هک سایت های اینترنتی نیز فعالیت داشتند و در فعالیت های مجرمانه آنان 8 هزار و 855 سایت داخلی و خارجی و 6 هزار و 800 اکانت اینستاگرام هک شده بود.

سردار عزیزی در پایان گفت: کسانی که به این روش از آنان سرقت شده است، برای طرح شکایت از طریق شماره تلفن های 0862184068 و 0862184069 با پلیس فتا استان مرکزی تماس برقرار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها