دو پسر جوان که متهم هستند پنج سال‌ قبل در جریان یک درگیری موجب نابینا شدن چشم راست دوستشان شده‌اند، دیروز پای میز محاکمه ایستادند، اما هردو خود را بی‌گناه خواندند.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۳۸
دعوای بچه‌گانه به قیمت یک چشم

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 17 اسفند 91 به دنبال درگیری در یکی از خیابان‌های تهرانپارس در دستور‌کار پلیس قرار گرفت.

شواهد نشان می‌داد درگیری سه پسر نوجوان به خون کشیده شده و یکی از آنها به نام محمد از ناحیه چشم آسیب‌‌دیده و به بیمارستان منتقل شده است.

محمد 18 ساله در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت، اما چشم راست وی به خاطر شدت جراحات تخلیه شد. در ادامه وی از دو دوست16ساله‌اش به نام‌های شاهین و کریم شکایت کرد. محمد گفت: از مدتی قبل با شاهین و کریم اختلاف داشتم. آنها به من تلفن زدند و مرا سر قرار کشاندند؛ اما وقتی به محل قرار رفتم، با مشت و لگد به من حمله کردند و یکی از آنها با چاقو به چشم راستم زد. به دنبال اظهارات شاکی دو نوجوان ردیابی و بازداشت شدند. آنها به درگیری با شاکی اعتراف کردند، اما ادعا کردند چاقویی در دست نداشته‌اند. با اطلاعاتی که شاهدان درگیری به پلیس دادند، علیه دو متهم کیفرخواست صادر و پرونده آنها به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

پزشکی قانونی نیز اعلام کرد امکان رعایت تساوی در قصاص وجود ندارد. به‌همین خاطر محمد درخواست دیه را مطرح کرد.در حالی که پنج سال از این ماجرا گذشته و دو متهم 22ساله شده اند دیروز در شعبه دهم دادگاه پای میز محاکمه ایستادند. در جلسه دادگاه دو متهم که با قرار وثیقه آزاد هستند، جرم‌شان را انکار کردند. سپس شاکی به دفاع از خود پرداخت.

وی گفت: قبل از این ماجرا به عنوان پیک موتوری در یک رستوران کار می‌کردم، اما حالا دیگر دید کافی برای موتورسواری ندارم. به همین خاطر در یک انبار کار می‌کنم. 25سال دارم و ازدواج نکرده‌ام. نابینایی چشمم تاثیر بدی در روحیه‌ام گذاشته است. به همین خاطر برای دو متهم مجازات می‌خواهم.

در این بین شاهین به دفاع پرداخت و گفت: من و کریم از قبل باهم دوست بودیم، اما یک هفته قبل به خاطر نگاه بد محمد به ما، در خیابان با او درگیر شدیم. محمد که از ما بزرگ‌تر بود به صورتم سیلی زد و به کریم ناسزا گفت. به همین خاطر با او تماس گرفتیم تا تسویه حساب کنیم، اما وقتی سر قرار آمد بار دیگر به ما ناسزا گفت. قبول دارم با محمد دعوا کردم، ولی چاقو را به چشم او نزدم.

کریم نیز به دفاع ایستاد و گفت: شاهین با دروغگویی‌هایش می‌خواهد مرا به دردسر بیندازد. او خودش با چاقو به چشم محمد زد.

سپس چند شاهد درگیری به تشریح آنچه دیده بودند پرداختند.

یکی از آنها گفت: وقتی درگیری بالا گرفت من آنجا بودم اما ندیدم چه کسی ضربه را به چشم محمد زد. من بعداً شنیدم شاهین در دعوا چاقو داشته است.

شاهد دیگر نیز گفت: وقتی سرم را برگرداندم احساس کردم کریم با چاقو به چشم محمد زد. در آن لحظه محمد مدام فریاد می‌کشید و من خیلی ترسیده بودم‌. به همین خاطر چیز زیادی به خاطر ندارم. با اظهارات شاهدان شاهین گفت فیلمی دارد که نشان می‌دهد ضربه را به چشم شاکی نزده است.

با ادعای این متهم هیات قضایی ادامه جلسه را به بعد موکول کرد تا شاهین فیلمی را که مدعی است نشان‌دهنده بی‌گناهی وی است به دادگاه ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها