یک شرکت خودروسازی حق امتیاز خودرویی خودران برای پلیس ثبت کرده است. این خودرو به طور خودکار رانندگان خاطی را شناسایی می کند.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۰۱
ردیابی رانندگان خاطی توسط خودروی خودران پلیس +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، شرکت فورد حق امتیاز اختراع جدیدی برای خودروهای خودران پلیس ثبت کرده است. طبق این اختراع، خودروی پلیس می تواند با مخفی شدن پشت درختان و ساختمان ها رانندگان خاطی را جریمه کند.

این حق امتیاز به فورد امکان می دهد با استفاده از فناوری مشابه قابلیت های حسگرهای محیطی خود در خودروهای خودران تجاری را نیز ارتقا دهد.

به هر حال جزییات این اختراع نشان می دهد خودروی خودران با استفاده از حسگرهای مختلف محیط خود را بررسی می کند. سپس در فضایی مانند پشت یک ساختمان یا درخت پنهان می شود و به طور نامحسوس رانندگان خاطی را رصد می کند.

همچنین این خودرو به چند مخزن اطلاعات امنیتی نیز متصل می شود. این بدان معناست که خودرو پلیس می تواند سوابق رانندگان محلی را در اختیار داشته باشد و به طور خودکار بین پلاک خودرو و سابقه راننده ارتباطی برقرار کند.

علاوه برآن خودروی مذکور با حسگرهای مختلف و دوربین های نظارتی در منطقه جغرافیایی ارتباط برقرار می کند و به این ترتیب می توان خودرو را به طور اتوماتیک به مکان مورد نظر فرستاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها