عملیات شاخه زیتون در حالی وارد هفتمین روز خود شد که نظامیان ترکیه و ارتش آزاد پیشروی‌ها به غرب عفرین را ادامه داده و نیروهای کُرد نیز از کشته شدن 308 نظامی ترکیه خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۳۲
پیشروی نظامیان ترکیه و ارتش آزاد به غرب عفرین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه با نام «شاخه زیتون» علیه شبه‌نظامیان کُرد در شهر عفرین، در حالی وارد هفتمین روز خود شد که ارتش این کشور اعلام کرد تا کنون بیش از 340 تروریست کشته شدند.

ستادکل ارتش ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان درگیری‌های شب گذشته 23 هدف از نیروهای کُرد سوری (پ.ی.د/ی.پ.گ/پ.ک.ک) شامل سنگرها، پناهگاه‌ها و انبارهای مهمات را در عفرین نابود کردند.

در حالی که ارتش ترکیه مدعی است بیشترین احتیاط را برای اجتناب از تلفات غیرنظامیان در شمال سوریه به خرج می‌دهد اما منابع کُردی می‌گویند تا کنون 141 نفر در جریان عملیات شاخه زیتون کشته و زخمی شدند.

با اینکه مقامات ترکیه روز گذشته هشدار دادند در صورت عدم عقب‌نشینی نظامیان آمریکا از شهر منبج،‌ آنها را هدف قرار می‌دهند، سخنگوی پنتاگون امروز تاکید کرد تغییری در موضع استقرار نیروهای آنها در این شهر ایجاد نشده است.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان نیز از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست تا با بررسی مداخله نظامی ترکیه در شمال سوریه، راهکاری برای حل بحران این کشور با یگان‌های مدافع خلق کردی (ی.پ.گ) پیدا کنند.

دولت آلمان همچنین صادرات سلاح به ترکیه را به طور موقت تعلیق کرد.

وزارت بهداشت ترکیه نیز امروز اعلام کرد که تا کنون 14 نظامی نیروهای مشترک عملیات شاخه زیتون کشته (3 نظامی ترکیه‌ و 11 عنصر ارتش آزاد) و 130 نفر نیز زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (س.د.ف) اما مدعی است که تا کنون 308 نظامی ترکیه را ازبین برده‌اند.

با تداوم عملیات ترکیه، شبه‌نظامیان کُرد نیز به شلیک راکت و موشک به سمت شهرهای جنوبی این کشور ادامه داد و شب گذشته یک راکت به منطقه «ریحانلی» در استان ختای برخورد کرد که البته تلفاتی درپی نداشت.

دولت خودمختار منطقه عفرین نیز از دولت سوریه خواست برای مقابله با تهاجم ترکیه، نیروهای ارتش سوریه را در این منطقه مستقر کند.

«احمد شوقی» نماینده ی.پ.گ نیز گفته بود که 16 نظامی ترکیه را که در عفرین مشغول عملیات بودند، به اسارت خود درآوردند.

نیروهای ترکیه و ارتش آزاد با حمایت هوایی جنگنده‌ها و توپخانه‌ها، از مواضع خود در «لواء اسکندرون» به سمت غرب عفرین پیشروی کردند.

6400 نظامی ترکیه تا کنون در جریان این عملیات در خاک سوریه حضور داشته و با ورود به 70 روستا، شبه‌نظامیان کُرد را از بین بردند. این نیروها گستره عملیات خود را به شهر «اعزاز» در شرق عفرین و استان حلب افزایش دادند.

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها