جنوب دمشق این روزها صحنه نبرد سنگین آخرین بقایای گروه محاصره شده و تروریستی داعش با دولت مرکزی سوریه است.
کد خبر: ۱۱۱۶۲۰۴
تلاش ته‌مانده‌های داعش برای فرار از باتلاق دمشق

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق؛ در روزهایی که عناصر تروریستی در جبهه‌های عملیاتی استان های حلب، ادلب و حماه ضربات مهلکی را متحمل شده اند، آخرین بقایای محاصره شده گروه تروریستی داعش در جنوب دمشق تلاش می کنند خود را از باتلاق نابودی خارج کنند و در میدان نبرد خودی نشان دهند.

«حجرالاسود و یرموک» دو منطقه در جنوب شهر دمشق (غرب محله سیده زینب «س») به شمار می آیند که در اشغال عناصر تروریستی داعش هستند و در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگین بوده اند.

عناصر تروریستی داعش از صبح روز جمعه گذشته حملات سنگینی را از محله «حجرالاسود» علیه عناصر تروریستی جبهه النصره در محله «الزین» انجام داده اند؛ «الزین» در حدفاصل محله های «حجرالاسود و یلدا» واقع شده است.

اشغال چند مجتمع راهبردی در محله «الزین»، نخستین پیروزی تروریست های داعش در این محور بود که پس از درگیری های سنگین به دست آمد؛ «الابیض» مهم ترین مجتمعی بود که در همان ساعات نخست درگیری‌ها به اشغال تروریست های داعش درآمد.

پس از نبردهای سنگین در نهایت عناصر تروریستی داعش توانستند محله «الزین» را به اشغال خود در بیاورند؛ در جریان این درگیری‌ها ۳۵ تن از تروریست‌های داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام و ... کشته شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه تروریستی داعش پس از اشغال محله «الزین» چند تن از تک تیراندازهای خود را در ساختمان های مرتفع از جمله «الابیض» مستقر کرده تا تحرکات تروریست ها را در مناطق حومه رصد کنند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: ته مانده های محاصره شده گروه تروریستی داعش در جنوب شهر دمشق پس از شکست همرزمان خود در سایر جبهه ها درصدد هستند با اشغال برخی محله ها، فشار را بر دولت سوریه در پایتخت افزایش دهند.

وی با بیان این که راهبرد داعش برای نفوذ در پایتخت ناکام می‌ماند، افزود: اشغال شهرک های «یلدا، سلیخه و بیلا» در حومه جنوبی شهر دمشق یکی دیگر از اهداف گروه تروریستی داعش است که به نظر می رسد در آینده نزدیک در دستور کار قرار گیرد؛ این شهرک ها در حال حاضر، تحت اشغال گروه تروریستی جیش الاسلام هستند.

این منبع میدانی تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد مناطق مختلف سوریه از لوث وجود گروه تروریستی داعش پاک شده و ته مانده های آنان که در جنوب پایتخت محاصره هستند توان مانور ندارند و این اجازه داده نمی شود که تهدیدی برای پایتخت به شمار آیند.

وی با بیان این که اوضاع امنیتی در حومه دمشق تحت کنترل است، گفت: تروریست های داعش تشنج را در حومه دو منطقه «حجر الاسود و یرموک» افزایش داده اند و خویشتن داری نیروهای سوری برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به مردم است اما نیروهای ارتش در بازه زمانی از پیش تعیین شده به حضور آنان در این محور پایان می دهند.

از حومه شرقی دمشق هم خبر می رسد، گروهی از نیروهای ارتش سوریه در حملاتی غافلگیرانه علیه تروریست ها توانستند چند مجتمع مسکونی را در حومه مسجد «عثمان» در جنوب شهرک «عربین» پاکسازی کنند. هدف از انجام این عملیات ایجاد کمربند امنیتی در بخش های جنوبی شهرک حرستا است که پیشتر مورد هجوم تروریست ها قرار گرفته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها