دو پیام مهم موشکی از رزمایش جدید ارتش

راکت‌اندازهای نزاجا دقیق و هدایت شونده شدند +عکس

معاون عملیات ارتش از هشدار هواپیماهای گشت دریایی ارتش به ۲ فروند ناو جنگی بیگانه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۹۹
هشدار هواپیماهای ایران به ۲ فروند ناو جنگی بیگانه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، صبح امروز و با اعلام رمز یا رسول الله(ص) در مرحله نخست نمایش قدرت رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) تیپ 41 نیروی زمینی ارتش در حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش انواع راکت‌های نازعات و فجر 5، توپ 155 میلی متری خود کششی با هدایت لیزر و توپ 122 میلی متری اتوماسیون شده را شلیک کرد.

همچنین یگان‌های شناور سطحی، زیردریایی های سبک و سنگین، تیپ‌های تکاور و تفنگدار ساحلی و یگان‌های هوادریا اعم از انواع بالگردهای ضد سطحی، ضد زیردریایی و هواپیماهای گشت شناسایی بال ثابت نیروی دریایی ارتش بصورت همزمان در محدوده‌های از پیش تعیین شده به وسعت 2 میلیون و دویست هزار کیلومتر مربع مستقر شدند.

امیر دریادار دوم سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش و سخنگوی رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) اذعان داشت: بامداد امروز و در ساعات اولیه مرحله نمایش قدرت 2 فروند از ناوهای ائتلاف که به منظور پایش یگان‌های نیروی دریایی ارتش به محدوده رزمایش نزدیک شدند توسط پهپادهای این نیرو بصورت دقیق شناسایی و پس از اعلام به قرارگاه تاکتیکی رزمایش، هواپیماهای گشت و شناسایی با پرواز بر فراز ناوهای ائتلاف به آنها هشدار و این ناوها منطقه رزمایش را ترک کردند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، نیروی زمینی ارتش در جنوب شرق کشور ضمن بکارگیری یکان های جنگ نوین، عملیات تک محدود روزانه، کمین با قابلیت انعطاف، عملیات رزم ناهمطراز، عملیات ضد زره برای افزایش قدرت علیه واحدهای زرهی و مکانیزه را اجرا کرد.

دریادار دوم موسوی خاطرنشان کرد: بالگردهای هوانیروز در این رزمایش با اجرای عملیات هلی برن و شلیک انواع راکت‌ها گوشه ای از اقتدار و توانمندی این یکان را به نمایش گذاشت.

سخنگوی رزمایش در ادامه تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء ارتش در این رزمایش ضمن تأمین پوشش هوایی منطقه نسبت به سدّ فعالیت های پروازی یکان های منطقه ای و فرامنطقه ای اقدام کرد و همچنین جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش نیز در این مرحله از رزمایش علاوه بر انهدام اهداف از پیش تعیین شده به پشتیبانی هوایی از یگان‌هایی سطحی اعم از دریایی و زمینی پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها