مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام، لنده، باشت و گچساران روز یکشنبه به دلیل گردوخاک تعطیل است.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۲۸
تعطیلی مدارس 6 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل گرد و خاک

به گزارش جام جم آنلاین، علی وفایی مقدم شب شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در یاسوج اظهار داشت: این تصمیم به دلیل بالابودن میزان ریزگردها در این شهرستان‌ها از سوی ستاد بحران استان گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: تشخیص و تصمیم نهایی تعطیلی و یا دایر بودن مدارس در مناطق گرمسیری استان در روز یکشنبه با فرمانداران و کمیته بحران هر شهرستان است.
هادی زارع پور افزود: تاکنون مدارس تمامی مقاطع در شهرستان گچساران و باشت به تشخیص و هماهنگی کمیته بحران این شهرستان‌ها تعطیل شده است.
وی افزود: تاکنون از سایر مناطق گزارشی نرسیده است که مدیران آموزش و پرورش این مناطق نیز تابع تصمیم و تشخیص کمیته بحران و فرمانداران شهرستان مربوطه هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بقیه شهرستان‌های گرمسیری استان بنابر تشخیص کمیته بحران هر شهرستان و با هماهنگی فرمانداری دایر یا تعطیل اعلام خواهند شد.
وی عنوان کرد: تمامی مدارس بویراحمد و دنا فردا یکشنبه در 2 شیفت صبح و عصر در مقاطع مختلف دایر بوده و تنها مدارس دنا در مقطع ابتدایی در شیفت صبح با 2 ساعت تأخیر آغاز می‌شوند.
زارع پور سرما، کولاک و یخبندان را دلیل تأخیر 2 ساعته در مدارس ابتدایی این شهرستان اعلام کرده است.
به گفته ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پدیده گرد و خاک تا فردا شب جو استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
گرد و خاک دید افقی را در شهرستان گچساران به 300 متر کاهش داده است و این وضعیت تا فردا شب ادامه خواهد داشت.
دید افقی به دلیل پدیده گرد و خاک در شهر دهدشت نیز امروز در کمترین زمان به سه هزار متر رسیده است.
کارشناسان می گویند: در هنگام آلودگی هوا بیرون رفتن از منزل به ویژه برای کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی سلامتی را تهدید می‌کند.
کلیه مدارس، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی شهرستان بهمئی فردا یکشنبه در دو شیفت صبح و عصر تعطیل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها