سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌و‌گو با جام‌جم:

آمریکا، اروپایی‌ها را ترسانده است

رئیس‌جمهور کشورمان برجام را در زمینه صلح، ثبات و توسعه منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تا زمانی که طرف‌های مذاکرات ما در برجام به تعهدات خود پایبند باشند ما نیز پایبند خواهیم ماند.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۸۳
رئیس‌جمهور: پایبندی ایران به برجام، منوط به پایبندی طرف مقابل است / آمریکا دچار خطای محاسباتی درباره برجام است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، حسن روحانی این مطلب را در دیدار «پتروس ت. ناکوزیس» سفیر جدید قبرس بیان کرد و با تأکید بر لزوم توسعه روابط بانکی تهران و نیکوزیا و نقش آن در ارتقای سطح مناسبات اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: برای توسعه
همه جانبه روابط نیازمند وجود مناسبات بانکی مطلوب هستیم و همانطور که امروز با بسیاری از کشورهای اروپایی و منطقهای همکاریهای بانکی داریم، این نوع روابط میتواند بین تهران و نیکوزیا هم توسعه یابد.

رئیسجمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح و توسعه در منطقه و جهان است، گفت: معتقدیم مشکل قبرس از طریق گفتوگو قابل حل و فصل است و ایران از استقلال و یکپارچگی قبرس حمایت میکند.

رئیسجمهور، روابط جمهوری اسلامی ایران و قبرس را دوستانه و دیرینه دانست و سفیر جدید این کشور را به تلاش برای تقویت روابط بانکی و توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور توصیه کرد.

روحانی اظهار کرد: ظرفیتهای بسیار خوبی بین دو کشور در حوزههای مختلف اقتصادی وجود دارد که با ارتقای سطح روابط بانکی میتوان جهشی در مناسبات اقتصادی ایجاد کرد.

سفیر جدید قبرس نیز با تأکید بر اهتمام کشورش نسبت به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: قبرس مصمم است در تمامی زمینهها و از جمله مناسبات بانکی، روابط خود را با تهران گسترش دهد.

ضرورت تشویق بخشهای خصوصی

رئیسجمهور هنگام دریافت استوارنامه «ایگناسیو یانوس» سفیر جدید شیلی، گفت: توسعه روابط و همکاریها با کشورهای منطقه آمریکای لاتین و از جمله شیلی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

روحانی تشویق بخشهای خصوصی و فعالان اقتصادی برای توسعه همکاری و سرمایهگذاریهای مشترک و تسهیل در روابط بانکی دو کشور را در توسعه مناسبات مهم دانست و افزود: امروز بهواسطه برجام و رفع تحریمها فضای مناسبی برای گسترش بیش از پیش روابط تهران ـ سانتیاگو فراهم شده که امیدوارم در آینده با بهرهگیری از آن شاهد توسعه و تحول در مناسبات فیمابین باشیم. رئیسجمهور تاکید کرد: ما خواهان صلح و ثبات پایدار و مبارزه با تروریسم و خشونت در جهان هستیم و معتقدیم همه کشورها باید در این جهت با هم همکاری و مشارکت کنند.

روحانی عدم اشاعه سلاحهای کشتار جمعی را در جهان بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: امروز رقابت تسلیحاتی در جهان و تهدید کشورها نگرانیهایی را برای همه کشورها و ملتهای جهان به دنبال دارد. رئیسجمهور خاطرنشان کرد: ایران و شیلی میتوانند همکاریها و رایزنیهای مثبتی در زمینه صلح و امنیت و توسعه جهانی داشته باشند.

رئیسجمهور همچنین هنگام دریافت استوارنامه «الحاجی سایوتی یاهایا ایدی» سفیر جدید غنا، گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط و همکاریها در زمینههای مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی با غنا به عنوان کشوری دوست و برادر است. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همکاریهای فرهنگی، بهداشتی و درمانی با غناست.

مخالفت ایران با تحریم

رئیسجمهور هنگام دریافت استوارنامه «الکسیس باندریچ وگا»، سفیر جدید کوبا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کوبا دو کشور انقلابی با روابطی در سطح بسیار خوب هستند، اظهار کرد: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با دولت کوباست و این راه را ادامه خواهیم داد.

روحانی گفت: ایران و کوبا پس از دوران انقلاب خود با توطئههای مشترکی مواجه بودند و بی شک در میان تاریخ انقلابهای جهان نام امام خمینی(ره) به عنوان رهبر مسلمان انقلابی و فیدل کاسترو به عنوان یکی از رهبران انقلابی در تاریخ ثبت شده است.

رئیسجمهور با تأکید بر اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همهجانبه بین دو کشور است، اظهار کرد: ظرفیتهای بسیار خوبی برای توسعه روابط تهران ـ هاوانا در حوزههای مختلف اقتصادی، بویژه در بخش علمی و انرژی وجود دارد که باید این ظرفیتها را به نفع دو ملت فعال کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه تهران با تحریم به عنوان ابزار ناصحیح و کهنه مخالف است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به اعمال تحریمهای ظالمانه علیه ملتهای مستقل و از جمله کوبا مخالف است.

آمریکا درخصوص برجام دچار اشتباه محاسباتی است

رئیس جمهور کشورمان گفت: پایبندی به توافق برجام میتواند، پایه بسیار مستحکمی برای برقراری همکاریهای گستردهتری بین ایران و اتحادیه اروپا و تأمین صلح و امنیت در منطقه و جهان باشد.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی امروز هنگام دریافت استوارنامه «یاروسلاو مارچین دومانسکی» سفیر جدید لهستان در تهران، تصریح کرد: تا زمانی که طرفین مذاکرات نسبت به تعهد خود در قرارداد برجام ایستادگی کنند، تهران نیز به تعهدات خود عمل خواهد کرد و معتقدیم استحکام برجام، امید دادن به جامعه جهانی برای حل و فصل مسایل از طریق دیپلماسی و هرگونه تضعیف آن به معنای ضربه زدن به اقدامات دیپلماتیک است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز به استثناء یکی دو کشور، جامعه جهانی پشتیبان توافق برجام است و بیتردید دولت آمریکا هم در این زمینه دچار خطای محاسباتی است و چنانچه از برجام خارج شود، متوجه خواهد شد که کار بسیار اشتباهی را از لحاظ سیاسی مرتکب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها