معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران عنوان کرد

باغ کتاب، محل تلاقی فرهنگ ها و ارزش های اجتماعی

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران:

خلاقیت های دانشجویان به ارتقای کیفیت محیطی باغ کتاب کمک می کند

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در باغ کتاب تهران جلوه ای از مبانی نظری شهرسازی را می توان مشاهده کرد، گفت:ایده ها و خلاقیت های دانشجویان شهر سازی در استفاده بهینه از کالبدهای فیریکی شهری بسیار حایز اهمیت است.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۱۶
خلاقیت های دانشجویان به ارتقای کیفیت محیطی باغ کتاب کمک می کند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری در نشست «ارایه طرح مفهومی برای هویت بخشی به باغ کتاب تهران» که با حضور دانشجویان و اساتید شهرسازی در باغ کتاب تهران برگزار شد، بیان داشت:در گام بعدی باید طراحی و معماری این فضاها مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در طراحی باید اصول مربوط به هویت بخشی شهری رعایت شود، افزود: اگر ما مصرف کننده آثار تاریخی گذشتگان هستیم باید متقابلا آثاری نیز خلق کنیم که نسل های بعدی نیز به این بناها و فضاها افتخار کنند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه اراضی عباس آباد به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری کشور ، مجموعه ای از فضاهای ارزشمند فرهنگی را در خود جای داده است، گفت: محتوا و معنا آن چیزی است که به کالبد و فیزیک معنا و مفهوم می دهد و باید از ظرفیت ها و فناوری های روز برای تجلی و ارایه اصول معماری ایرانی اسلامی خود بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای امروز دنیا مجموعه های تک کاربردی چندان پاسخگو نیست، تصریح کرد: باید فضاهای فیزیکی و کالبدی چند منظوره با کاربری های متعدد را در فضاهای شهری شاهد باشیم.

به گفته جعفری، باید فضاهای فیزیکی بر اساس تفکر چند کاربردی در مدیریت شهر طراحی و ساخته شود تا از این ابنیه ها در سفرهای شهری استفاده بهینه ای صورت گیرد.

وی به رویکرد خانواده محوری در باغ کتاب تهران اشاره و خاطر نشان کرد: این مجموعه ضمن افزایش سرانه مطالعه در کشور، می تواند به رشد علمی کودکان، نوجوانان وحتی بزرگسالان کمک قابل توجهی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران از 10 سالن سینما و آمفی تئاتر تشکیل شده است، گفت: باغ کتاب تهران با مساحت 110000 مترمربع، فضای مفرح و شادی را برای دورهم بودن خانواده ها و در نظر گرفتن ساعتی برای مطالعه و کتابخوانی فراهم می کند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین کتابفروشی،دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران وانقلاب اسلامی را فراهم می‌کند، گفت: باغ کتاب کارکرد فرهنگی، آموزشی و تفریحی برای شهروندان دارد.

به گفته مدیر عامل شر کت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مهمترین کاربرد باغ کتاب تهران آموزش عملی آن به کودکان و نوجوانان است.

به گفته جعفری تالارهای متعدد باغ کتاب همچون تالار علم خردسال،تالار علم کودک، تالار علم نوجوان، کشتی کتاب، بخش داستانهای تجسمی، داستانهای شاهنامه و مجموعه سالنهای سینما، تئاتر، همایش و غیره از جمله زیر پروژه های باغ کتاب به شمارمی آیند.

گفتنی است در پایان این مراسم از عکاسان برگزیده حوزه شهری تقدیر به عمل آمد.

باغ کتاب مجموعه ای فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب است که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده است.

هر یک از عناصر تشکیل دهنده مجموعه با غ کتاب تهران به نحوی با فعالیتهای مرتبط با کتاب در ارتباط است.

فروشگاههای مختلف برای فروش محصولات فرهنگی و.... در باغ کتاب باعث جلب مخاطبان بیشتر از هر گروه سنی و با هر جنسیتی می شود. همچنین باغ کتاب می تواند انواع خدمات را در حوزه تمامی رسانه ها با انواع مدیاها (کتاب، سی دی، دی وی دی، اینترنت و...) به مخاطبان خود ارائه دهد.

این مجموعه به عنوان یک فضای فرهنگی در طول سال به نمایش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کتاب خوانی می‌پردازد، که علاوه بر افزایش و تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب، این مکان را مبدل به یک مرکز فرهنگی قابل احترام و کامل برای مخاطبان از سنین و سلیقه های متنوع، کرده است.



باغ کتاب تهران، قابلیت ‌های بسیاری از جمله جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب بصورت دائمی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و بهره برداری در اقتصاد کتاب، ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.

پروژه های شاخص فرهنگی شامل باغ کتاب تهران،مسجد 72 تن، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا، پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی و موره علوم و نجوم دار آباد تنها بخشی از پروژه های فرهنگی به شمار می آید که طی یک دهه اخیر از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته و در اختیار اهالی و شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

بررسی کمبودها و نیازهای شهر در زمینه فضاهای فرهنگی بخشی از رسالتهای این شرکت به شمار می آید و یکی از مهمترین سیاست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی لحاظ کردن ریتم هماهنگ در گسترش فضاهای فرهنگی در تمامی مناطق 22 گانه شهر است.

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، اولین مجموعه تخصصی برای مطالعه و امکان سنجی در خصوص مراکز فرهنگی و هنری به شمار می آید.

این شرکت به شهر نگاه کلی و کلان داشته و تلاش می کند از فضاهای کالبدی شهر در مطلوب ترین حد ممکن برای مباحث فرهنگی اجتماعی بهره بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها