خانم‌‌ها بخوانند و بدانند

8 دلیل برای نپوشیدن کفش پاشنه‌دار

کفش های زمستانی به دلیل قرار گرفتن در برف و باران لک شده و کثیف می شوند. هر کدام از این کفش ها جنس خاصی دارند و باید بدانید انها را چگونه باید بشویید.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۹۵
روش تمیز کردن کفش های زمستانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ معمولاً کفش ها در فصل زمستان بیشتر آسیب می‌بینند چون در معرض برف و باران قرار می‌گیرند. کفش های چرمی، پشمی و جیر نیاز به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید از برف و باران و نمک و گردوخاک حفظ شوند. پس قبل از این که کفش ها شما دورانداختنی شوند این روش های موثر را برای تمیز نگهداشتن آنها امتحان کنید.

نحوه تمیز کردن کفش های چرم

یک بطری آب پاش رو نصف نصف از آب و سرکه و چند قطره روغن درخت چای پر کنید. مستقیم به کفش بزنید، با دستمال تمیز پاک و خشک کنید.

تمیز کردن بوت های مرطوب

اگر کفش ها خیس شده باشد مقداری روغن زیتون روی کفش بمالید تا موقع خشک شدن حالت نرم خودش رو از دست ندهد.

تمیز کردن و برق انداختن

سرکه سفید و روغن بزرک و چند قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید. بعد از ۱۵ دقیقه به شکل دایره ای ماساژ بدید تا اضافی مواد کاملا پاک شود. در صورت لزوم دوباره این کار رو تکرار کنید. تا زمانی که کفش دیگه روغن رو به خودش جذب نکند.

تمیز کردن کفش های جیر

کثیف شدن و خیس شدن کفش های جیر برای ما یک فاجعه است. برای تمیز کردن آنها از روش های زیر استفاده کنید و حتما برسی که استفاده می کنید باید کاملا نرم باشد تا به کفش ها هیچ آسیبی نرسد.

تمیز کردن نمک و خاک

با یه برس نرم تا جایی که می تونید خاک هارو پاک کنید و بعد مایعی که از ترکیب ۵۰/۵۰ سرکه سفید و آب درست شده استفاده کنید. کمی از مایع رو روی برس بریزید و به کفش بمالید تا گردوخاک ها کاملا از بین برود.

تمیز کردن بوت های مرطوب

یک عدد حوله تمیز بردارید و به حالت ضربه روی کفش بزنید تا رطوبت کشیده بشه. بوت ها بعد از خشک شدن کمی سفت میشن پس با برس روی کفش بکشید تا از حالت سفتی دربیاد.

تمیز کردن چکمه های لاستیکی

این مدل کفش ها معمولا توی فصل بهار و پاییز هم استفاده میشوند. پس باید کمی تو مراقبت کردن از انها دقت کنید.

تمیز کردن نمک و خاک

این مدل کفش ها دیر آسیب میبینند و راحت تمیز میشوند. با آب و صابون هم راحت میشود این کفش ها رو تمیز کرد اما محلول آب و سرکه سفید بهتر جواب می دهد. کمی محلول روی کفش بریزید و با دستمال خشک کنید.

جلوگیری از خط افتادن روی بوت ها

بوت ها رو زیر آفتاب یا کنار سیستم گرمایشی قرار ندهید.

از بین بردن سائیدگی

سائیدگی ها به راحتی با آب و صابون از بین نمی‌روند. اما مشکل با پاک کن به راحتی حل می‌شود. روی سائیدگی ها با پاک کن بمالید و با دستمال تمیز کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها