وزارت دفاع آمریکا از امضای قرارداد تسلیحاتی ۵۰۰ میلیون دلاری با عربستان برای فروش تجهیزات، لوازم یدکی و خدمات پس از فروش سامانه موشک های پاتریوت آمریکایی به این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۳۷
امضای قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری موشکی میان آمریکا و عربستان

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، وزارت خارجه آمریکا با فروش ۵۰۰ میلیون دلاری تسلیحات موشکی سنگین به عربستان سعودی موافقت کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی آژانس همکاری های امنیتی دفاعی وزارت دفاع آمریکا، کنگره این کشور نیز از صدور مجوز فروش این حجم از تسلیحات به عربستان سعودی مطلع است.

بنابر اسناد منتشر شده در خصوص این قرارداد، دولت عربستان سعودی همچنین خواستار خرید خدمات مربوط به مساعدت فنی، نظارت بر برنامه فیلد موشک های پاتریوت، قابلیت پیشرفته سازی موشک های پاتریوت و برنامه خدمات مهندسی موشک های پاتریوت از آمریکا شده است.

به همین منظور قرار است یک تیم ۱۰ نفره متشکل از مهندسین فنی متخصص در سامانه های موشکی پاتریوت برای هر یک الی سه هفته یکبار جهت ارائه خدمات و آموزش کار با این سامانه موشکی به عربستان سفر کنند.

آژانس همکاری های امنیتی دفاعی آمریکا توافق با این قرار داد فروش را در راستای ادامه حمایت های جاری آمریکا از عربستان عنوان کرده که به ارتقای امنیت ریاض کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها