روسای جمهور چین و آمریکا امروز سه شنبه در ارتباط با بحران کره شمالی و مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور با همدیگر به صورت تلفنی گفت و گو کردند.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۶۹
گفت و گوی تلفنی روسای جمهوری چین و آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، 'شی جین پینگ' رییس جمهور چین در این تماس با اشاره به حفظ رفت ‌و آمدها بین مقامات عالی رتبه دو کشور بر حل مسایل مورد توجه در زمینه اقتصادی و تجاری با روش های سازنده و مطلوب تاکید کرد.

رادیو بین المللی چین گزارش داد، وی گفت: دو کشور باید همکاری میان ارتش ها، زمینه های اجرای قانون، مبارزه با مواد مخدر، نیروی انسانی و همکاری های منطقه ای را تقویت کنند و با روش های سازنده مسایل حساس را حل و فصل کنند و به منافع اساسی و نگرانی های بزرگ یکدیگر احترام بگذارند.

رییس جمهوری چین همچنین دیدگاه خود درباره مساله شبه جزیره کره را تشریح کرد و گفت: طرف ها باید برای ادامه روند پیشرفت کنونی در اوضاع شبه جزیره که به آسانی به دست نمی آید، تلاش و شرایطی برای از سرگیری مذاکرات در این مسئله فراهم کنند.

او با استقبال از مذاکرات دو کره بر تداوم این مذاکرات تاکید کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز با اشاره به اهمیت دادن آمریکا به روابط کشورش با چین و همکاری دو کشور گفت: کشورش مایل است به اتفاق چین، ضمن تقویت رفت و آمدهای مقامات عالی رتبه و گسترش همکاری عملی در ابعاد مختلف، برای حل مسایل اقتصادی و اجتماعی و پیشبرد توسعه روابط دو کشور تلاش کند.

او اظهار داشت: آمریکا به نقش مهم چین در مسئله شبه جزیره کره اهمیت می دهد و مایل است در این مسئله ارتباطات و هماهنگی خود با چین را تقویت بخشد.

دو کره در ماه جاری موفق شدند خط تلفنی ارتباطی مستقیم را راه اندازی کنند و به دنبال برگزاری اولین دور مذاکرات نظامی هستند.

مذاکرات نمایندگان بلند پایه‎ کره جنوبی و شمالی در روستای 'پانمونجوم' کره جنوبی که به 'خانه‎ صلح' دو کشور هم مشهور است برگزار شد و دو طرف درباره اعزام کاروان ورزشی کره شمالی به بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 و بهبود روابط دو کره با یکدیگر به بحث و گفت‎وگو پرداختند.

بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند 96) و دوازدهمین دوره رقابت های پارا المپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها