حالمان خوب نیست. بلا پشت بلا می‌آید و نمی‌گذارد نفس تازه کنیم. اندوه وجودمان را گرفته و اضطراب در جانمان لانه کرده است؛ زلزله، خشکسالی، آتش‌سوزی و... برخی از این بلاها ریشه در خطاها و کم‌کاری‌های انسانی دارد و برخی هم مشیت‌الهی است.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۴۳
آنچه نباید از خدا بخواهیم!

به گزارش جام جم آنلاین، حجتالاسلام علی سرلک از روحانیون و چهره های شناخته شده کشورمان است با او همصحبت شدیم تا برایمان بگوید چگونه در این اوقات و روزها دعا و نیایش میتواند آراممان کرده و لطف الهی را شامل حالمان کند.

او حرف های شنیدنی فراوانی دارد اما وقتی از سرلک پرسیدیم که از خدا بخواهیم دلهایمان را شفا دهد تا آدمهای خوبی شویم ، پاسخ تامل برانگیزی داد: «از خدا نخواهیم از خودمان بخواهیم که آدمهای خوبی شویم! چون قطعا خواست خدا این است که ما آدم‌‌های خوبی باشیم. پروردگار در قرآن میفرماید: اگر شما یک حسنه انجام دهید، ما آن را صدبرابر میکنیم. کار خدا پرورش حسنات است.کار خدا این است که بذرهای حسنه ما را به مزرعه تبدیل کند.کار خدا تکثیر خوبیها، زیباییها و پنهان کردن زشتیهاست. ما باید کار خودمان را درست انجام بدهیم و بندههای خوبی باشیم، بخصوص در مسئولیتهایی که بهعهده داریم. مسئولان باید بیتاب باشند و تلاش کنند تا جامعه پیشرفت کند و دست از بهرهبرداری از سفرههای انقلاب بکشند. تفکر بزرگان و خونشهدا پشتوانه انقلاب است، نکند خدای ناکرده به سمت مدیریتهای اشرافی سوق پیدا کنند. مسائلی چون ژن خوب و آقازادگی باعث قهر خداوند میشود و اگر ما نتوانیم راهی را که آغاز کردهایم بدرستی به سرانجام برسانیم، نتایج دیگری عایدمان خواهد شد. خداوند بصراحت در قرآن فرموده اگر ما تغییر کنیم، سنتهای خداوند نیز تغییر خواهد کرد! امیدوارم مسئولان به عقبههای انقلاب توجه کنند، پاکدستی و تلاش را سرلوحه کارشان قرار دهند و بدانند که مردم پاکدستی، صداقت یا خطا و ریاکاری آنها را میبینند و نسبت به آن واکنش نشان میدهند.»

متن کامل این گفت و گو را می توانید در روزنامه جام جم صفحه آخر بخوانید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها