زندگی کارآفرینی سرشار از سختی است و نمی‌توان از دردهای آن اجتناب کرد، اما این که شخصی همه چیز را رها کند کاملا اختیاری است.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۷۶
راه‌هــای افزایـش تمرکز در کسب وکار

به گزارش جامجم و به نقل از زومیت، انجام برخی تمرینها به صورت روزانه به فرد کمک میکند تمرکز بیشتری داشته باشد و تمام مشکلات را براحتی پشت سر بگذارد. برخی افراد از این تمرینها برای این منظور استفاده میکنند که به خودشان یادآوری کنند چه چیزهایی در زندگی برای آنها اهمیت بیشتری دارد. بهعنوان مثال این که وجود خودشان تا چه اندازه اهمیت دارد و باید خودشان را دوست داشته باشند. بنابراین تمرینهای مذکور نوعی ورزش فکری است که کمک میکند طرز تفکر مثبت به یک عادت تبدیل شود.

در ادامه به بررسی شش عبارت الهامبخشی میپردازیم که در متنهای گوناگون و از طرف کارآفرینان مختلف بیان شدهاند.

1 . میدانم که نتیجه کار بسیار بهتر از تصورات من خواهد بود

یکی از دلایل اصلی که باعث میشود، افراد به سمت کارآفرینی بروند، این است که میخواهند کنترل بیشتری روی زندگی خود داشته باشند. اما اگر این قدرت کنترل تعادلش را از دست بدهد و تبدیل به کابوس شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این یعنی ذهن دچار پراکندگی شده است و زمان آن رسیده که دوباره به کاری که انجام میدهد، اعتماد پیدا کند. درست بودن یک کار زمانی معنا پیدا میکند که احساس خوبی به شخص بدهد. بنابراین یک موقعیت امکانپذیر، مثبت و شاد برای خودتان تصور کنید تا بتوانید در زندگی، واقعیت متفاوتی برای خودتان رقم بزنید.

2 . هیچ کسی بهتر از من نبوده و نخواهد بود

میل به مقایسه کردن دیگران با خود همیشه در انسانها وجود داشته است و این روزها با وجود شبکههای اجتماعی این کار راحتتر شده است. تکرار این عبارت کمک میکند از این دام رها شوید و روی نبوغ و استعداد خود تمرکز کنید. هیچ دو شخصی در دنیا اثر انگشت و دیانای یکسان ندارند، هر فردی ویژگیهای منحصربهفرد خودش را دارد و کافی است آنها را بشناسد و شکوفا کند.

3 . لذت میبرم از این که تمام مراحل موفقیتم را جشن بگیرم

هیچ موقع این موضوع را باور نکنید که شاید اکنون برای انجام دادن یک سری کارها دیر شده باشد. کارآفرینی مسابقه دوندگی نیست؛ بلکه مانند دوی ماراتن است. کسانی که سریع هستند لزوما موفق نیستند. افرادی موفق هستند که بتوانند برای طولانی مدت به حرکت رو به جلو ادامه دهند. گاهی اوقات عجله کردن را کنار بگذارید و موفقیت خود را جشن بگیرید. این کار میزان هورمون سروتونین (هورمون ضد افسردگی) را در بدن افزایش میدهد.

4 . من کارهایم را اولویتبندی میکنم و به خودم مرخصی میدهم

پروژهها و کارها هیچ موقع تمام نمیشوند و همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد، اما این درست نیست که خودتان را برای مدتی از تفریحات دور نگه دارید. درست است که کارآفرینی مشغلههای زیادی دارد، اما نباید این مزیت را که رئیس خودتان هستید، نادیده بگیرید. برای صرف وعدههای غذایی از محیط کار فاصله بگیرید. همچنین کمی به خودتان زمان بدهید و به مسافرت بروید. آرامش فکری به افزایش میزان خلاقیت کمک خواهد کرد.

. 5 به بینش و تواناییهایم اعتماد دارم

افکار منفی را ساکت کنید تا بتوانید از بینش درونی خود راهنمایی بگیرید. اجازه ندهید، انتظارات و نصیحت دیگران مسیر شما را منحرف کند. بزرگترین معلم خودتان هستید. کافی است، احساساتتان را جدی بگیرید.

6 . دلیل اصلی خوشحالی من خدماتی است که ارائه میدهم

زمانی که شخصی غرق در کار میشود، سخت به یاد میآورد که این کار را از ابتدا چرا آغاز کرده بود. هر چند وقت یکبار انگیزههایی را که داشتهاید با خودتان مرور کنید. این کار اشتیاق کار کردن را افزایش میدهد و درنتیجه میزان موفقیت و درآمد مالی افزایش پیدا خواهد کرد. هر موقع احساس کردید نمیتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید، ارزش خدمات و محصولات تولیدی را دوباره به خودتان یادآوری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها