رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

عدم تصویب قانونی مبنی بر کاهش سرعت در جاده ها

رئیس پلیس راهور ناجا ضمن بیان اینکه با افزایش سطح آگاهی مردم شاهد رشد خوبی در رعایت فرهنگ ترافیکی هستیم، گفت: قانونی مبنی بر کاهش سرعت در سطح جاده های کشور تصویب نشده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۱۴
عدم تصویب قانونی مبنی بر کاهش سرعت در جاده ها

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار تقی مهری ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان با بیان اینکه قانونی مبنی بر کاهش سرعت در سطح جاده های کشور تصویب نشده است، ابراز داشت: پلیس راهور در ۱۰۱ نقطه از گردنه ها و مناطق حادثه خیز حضور فیزیکی دارد که در سمنان نیز این مهم به خوبی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ۵۱ استاندارد برای تولید خودروهای داخلی لحاظ می شود، افزود: در تلاشیم تا این رقم به استاندارهای ۱۲۰ گانه جهانی نزدیک تر شود که از جمله خوشبختانه با پیگیری های پلیس ترمز ضدقفل و دو کیسه هوا در همه خودروهای تولید داخل نصب می شود.

ضرورت تقویت پایگاه اورژانس هوایی در سطح کشور

رئیس پلیس راه ناجا ضمن بیان اینکه در سنوات اخیر با افزایش سطح آگاهی مردم شاهد رشد خوبی در رعایت فرهنگ ترافیکی هستیم، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از پنج هزار نقطه حادثه خیز ترافیکی در سطح کشور وجود دارد که در سنوات اخیر با تلاش های صورت گرفته سه هزار نقطه حادثه خیز جاده ای شناسایی و رفع اشکال شده است.

سردار مهری در ادامه تصریح کرد: وجود دو هزار نقطه درون شهرها و سه هزار نقطه حادثه خیز در جاده های کشور نشان می دهد که هنوز خطر در کمین رانندگان بی احتیاط وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد تلفات حوادث جاده ها در مسیر بیمارستان ها و مراکز درمانی رخ می دهد که اورژانس هوایی می تواند ضریب این تلفات را به حداقل کاهش دهد.

وی با بیان اینکه تعداد خودروها از سال ۸۴ تا کنون با رشد سه برابری از ۷.۵ میلیون به بیش از ۲۰ میلیون خودرو رسیده است، افزود: در این مدت تعداد موتورسیکلت ها نیز از چهار میلیون به ۱۱ میلیون افزایش پیدا کرد که رعایت استانداردها در تولید خودروها و موتورسیکلت ها می تواند در کاهش تلفات موثر باشد.

۵۰ درصد تلفات حوادث رانندگی سمنان را واژگونی خودرو شامل می شود

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جان باختگان حوادث جاده ای در سمنان را واژگونی خودرو شامل می شود، ابراز داشت: تلفات جاده ای سطح محورهای استان با رشد چهار درصدی مواجه است که این رقم در مقایسه با نرم ۳۷ درصدی میانگین کشوری چندان مطلوب نیست.

سردار مهری با بیان اینکه استان سمنان یکی از پرتراکم ترین نقاط کشور از نظر جابه جایی مسافر و بار محسوب می شود، تصریح کرد: کویری و یکنواختی محورهای این استان به ایجاد حوادث ترافیکی دامن می زند لذا باید ضمن تبلیغات مستمر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را در بین مردم تقویت کرد و از سوی دیگر ساخت استراحت گاه های بیشتری در مسیر تردد زائران در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در تلفات حوادث ترافیکی درون شهری و مرگ عابران پیاده و موتورسیکلت سواران در نقط شهری سمنان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، افزود: ایجاد پل های هوایی، زیر گذر و آموزش ویژه برای موتور سواران به عنوان یک ضرورت باید در سمنان بیش از پیش نهادینه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها