وزیر کشور با بیان اینکه ما باید به رشد ۱۰ درصدی که رهبری گفته‌اند ایمان داشته باشیم، گفت: نظام بانکی و برنامه‌ریزی ما قطعاً چالاکی لازم برای رسیدن به اهداف را ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۹۶
رحمانی فضلی: نظام بانکی ما چالاکی و سرزندگی لازم را ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز(چهارشنبه 20 دی‌ماه) در نشست مشورتی با صاحبنظران اقتصادی و کارآفرینان برتر اظهار داشت: نظام برنامه‌ریزی و بانکی ما قطعاً چالاکی و سرزندگی لازم را برای رسیدن به اهداف ندارند. ما به قافله توسعه‌‌ای که در غرب اتفاق افتاد نرسیدم و باید با سرعت جبران کنیم. باید به رشد هشت درصد اقتصادی که رهبری گفتند ایمان داشته باشیم و این سرعت کافی نیست. باید رویکرد را عوض کنیم. ما ظرفیت‌های زیادی داریم و همه مؤلفه‌های توسعه را داریم.

وی با بیان اینکه روند اقتصاد کشور، نسبت به دولت قبل بهتر است و واقعاً حرکت های خوبی انجام شده اظهار داشت: رکود تبدیل به رونق شده و تورم کنترل شده است. ثبات بیشتری نسبت به قبل ایجاد شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: روند اقتصاد ما یک روند سینوسی است در حالی که باید مستمر و فزاینده و پایدار باشد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت قطعاً انگیزه اینکه بدون بخش خصوصی و مردم کار کند را ندارد خاطرنشان کرد: دولت از ابتدا هم با همین رویکرد حرکت کرده است.

وی با اشاره به ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت کشور اظهار داشت: انصافاً هم این معاونت فعّال است. امّا با مشکلات ساختاری مواجه هستیم که همچنان حاکم است و برخی مسائل سیاسی و امنیتی وجود دارد که نباید ما را با کشورهای دیگر مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما، کشوری امن و کاملاً باثبات است تصریح کرد: حوادثی که اخیراً رخ داد در همه کشورها اتفاق می‌افتد. اساس امنیت در کشور پابرجاست و در سایر حوزه‌ها هم همینطور است.

وزیر کشور با بیان اینکه نظام اداری ما واقعاً کشش لازم را ندارد تصریح کرد: برخی عادات در مدیران ما باید تغییر یابد. وقتی پنج اختیار را به یک مدیر می‌دهیم، او ابهت خود را در آنها می‌بیند و وقتی یکی را از او می‌گیریم، فکر می‌کند همه چیز را از او گرفته‌ایم.

رحمانی فضلی افزود: چندبار به رئیس جمهور نامه نوشتیم و اعلام کردیم که حاضریم مرکز کلینیک تولید را در وزارت کشور راه‌اندازی کنیم تا وضعیت واحدهای تولیدی که مشکل دارند را بررسی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها